Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Rady dla swieżych MG
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> DziaÅ‚ ogólny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Czw Gru 09, 2004 22:19    Temat postu: Rady dla swieżych MG Odpowiedz z cytatem

Jakie macie Rady dla kogoś kto chce poprowadzić pierwszy raz sesje w swoim zyciu co zrobic zeby sesja była jak najlepsza Itp.... Zamierzam niedługo poprowadzić swoją pierwsza sesje i niezabardzo wiem od czego zaczac napewno postaram sie wykombinowac jakas przygode ale co pozatym...??? prosze o pomoc !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Do³±czy³: 03 Gru 2004
Posty: 464
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Czw Gru 09, 2004 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze inni MG się ze mną nie zgodzą , w końcu sam prowadził;em dopiero 3 sesje , ale myśle że pierwszą przygode trzeba dobrze przygotować, tak żeby gracze nie stwierdzili że przynudzasz (ja mam cholerne z tym problemy, patrz: za bardzo sie rozwodze i opisuje ) , no i przede wszyskim żeby przypadkeim gracze nie pomyśleli sobie że MG to byle kto i można nim sterować jak marionetką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Do³±czy³: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Pia Gru 10, 2004 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pamietaj ze to ty jestes prawem. To co mowisz nie moze zostac podwazone. Nawet jesli inaczej pisze w podreczniku. Niech inni wiedza ze to ty prowadzisz. Nie daj sobie dmuchac w kasze bo wtedy beda toba pomiatac. Duzo zwrotow akcji - ale nie za duzo.. niech nie do konca wiedza co sie dzieje, ale nie mozesz pozostawic ich w czarnej dziurze.. Bo wtedy zaczna olewac i mozesz uslyszec (jak jeden z moich znajomych) ze druzyna nie wie co dalej i chce zalozyc cyrk.. Nie ma recepty na dobra gre. Jednym podoba sie to innym tamto.. wazne zeby umiec wyposrodkowac zadania czlonkow druzyny. Niech jeden robi to w czym jest dobry inny co innego.. I tak caly czas. Niech poczuja ze sa wyjatkowi. Nie powinienes na pierwszej przygodzie dawac do zabicia calych armii. (oblezenie zamku itp odpada) Niech bedzie jakis glowny wrog, ale silny i tajemniczy, albo niech nie bedzie go wcale.. Dobra kmina tez jest pomyslem na sesje.

I najwazniejsze:
Stawiaj problem - niech gracze go rozwiaza! Nigdy nie zakladaj mozliwych sciezek, bo gracze i tak moga wymyslic cos innego.
Nie przygotowuj wszystkich lokacji! - skup sie na tych co gracze MUSZA odwiedzic. Reszta w trakci grania - to nie jest wcale takie trudne.
Powodzenia.
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
AdeK
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 24 Lis 2004
Posty: 195

PostWys³any: Sob Gru 11, 2004 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popieram zdanie Zedda
Trzeba postawic na swoij
Bo jak chca grac wedlug swoijch zasad to po co im MG
_________________
Pozdro for @LL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Sob Gru 11, 2004 23:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzienki wam wielkie zyczcie mi powodzenie ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Do³±czy³: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Pon Gru 13, 2004 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisalbys Xarandil jak tam twoja sesja..
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Wto Gru 14, 2004 00:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ona odbędzie sie dopiero za tydzien niestety.... w ta sobote co będzie i wtedy nie omieszkam ci napisać ;]17.XII.04 data mojej pierwszej sesji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
AdeK
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 24 Lis 2004
Posty: 195

PostWys³any: Nie Gru 19, 2004 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wazne jest dowiedziec sie czy gracze naprawde chca grac bo jak im za bardzo na tym nie zalezy to nie warto sie szarpac...
wazne jest zeby dobrze znac zasady i nie przesadzic z fajerwerkami na poczatku niech bedzie poprostu ciekawie i milo -to jest najwazniejsze gra to przyjemnosc a nie sadystycznne wyrzywanie sie na BG.
Trzeba myslec pozytywnie nie zalamywac sie i uczyc sie na wlasnych bledach... Cool
_________________
Pozdro for @LL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Do³±czy³: 05 Gru 2004
Posty: 562
Sk±d: wziąść kase na figurki?

PostWys³any: Pon Gru 20, 2004 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja swoją pierwszą sesję spaliłem totalnie (wszystko wysypało się podczas walki - te zasady są nie do pojęcia jakieś po*** inna sprawa że była na D&D ). Potem była pierwsza sesja WFRP zasady znałem na pamięć po 2godz z podręcznikiem w ręku [Znajomość Zasad - najważniejsze]. Zapuściłem graczom przygode w którą wcześniej grałem z kumplem na obozie. On mi mistrzował więc wiedziałem dokładnie (no prawie dokładnie) o co wniej chodzi.[ Znajomość Przygody - druga co do ważności żecz].Było wspaniale (chociaż dróżyna jest trochę ograniczona RPG'owo to świetnie starają się grać) [Dobór Graczy - musisz wiedzieć czego gracze oczekują i jakie sesje pod nich piszć lub ściągać z netu] Kampania zaczynała się serią prób (logiczne, walka, strategia walki, itd.) wybrałem na następną przygodę nie wiele logiki (próba zajęła im około 1.5 godz przy czym ja z kumplem robiliśmy ją w 20 min) trochę strategi i dużo walki bo w tym gracze najlepiej czuli się.[Co gracze lubią - jak nie wiesz sprawdź to!!!]

To chyba koniec. Jak ktoś się z czymś nie zgadza to niech skomentuje, jak ma coś do dodania niech pisze. Z chęcią przeczytam.
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Do³±czy³: 03 Gru 2004
Posty: 464
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Wto Gru 21, 2004 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój mistrz Zedd Wilkołaku by się z tobą nie zgodził , bo to jest podstawowy błąd MG że sięprzygode pod graczy pisze ( ja cały czas mam z tym problemy) , ale pewne jest to że raczej większość przygód z neta to syf niestety Crying or Very sad , najlepsze są które sierobi na bieżąco. Musze się zgodzić że trzeba jednak wiedzieć kim gracze chca zostac i czego potrzebują, bo jak wogole nie dasz im szansy na ich rozwój, to w twojej przygodzie przestana się udzielać Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Wto Gru 21, 2004 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja ci powiem tak ze to ni ejest syf tylko trzeba odpowiednio je przerobić według mnie.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Do³±czy³: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Wto Gru 21, 2004 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ich nie da sie przerobic - z calym szacunkiem dla autorow.. Ale fakt ze kilka motywow mozna zaczerpnac. No i oczywiscie zdazaja sie wyjatki. Znajomosc przygody nie jest najwazniejsza - wazniejsze jest wiedziec czego gracze oczekuja i swietne stwierdzenie - nigdy nie dawac fajerwerkow na poczatku! Niech apatyt rosnie w miare jedzenia..
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do³±czy³: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk±d: z dalekiej północy

PostWys³any: Pon Lut 14, 2005 09:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaką mam radę dla młodych MG? To jest rada też dla starych MG. Zapoznajcie się z Księgą Bajarza (czy jakoś tam). Nie ma lepszych informacji i pouczeń niż tam.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Nagash
Mod Cechu
Mod Cechu


Do³±czy³: 11 Lut 2005
Posty: 280
Sk±d: Raszyn

PostWys³any: Pon Lut 14, 2005 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja swoją pierwszą sesje jako MG totalnie zwaliłem. Po pierwsze dałem za słabych wrogów i za dużo PD-ów za to dałem.
Więc moią jedyną radą jest to żeby wyrzyć się na graczach, tak aby błagali cię na kolanach o litość
_________________
#SESJA Wzgórza: Gottri Gortengrot ( Grot )
#SESJA Altdorf: Urgrim Drukenheim - gladiator
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do³±czy³: 18 Sty 2005
Posty: 3965
Sk±d: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWys³any: Pon Lut 14, 2005 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja uważam że poczatkujący MG powinien mieć wśród graczy kilku początkujących i kilku weteranów że tak powiem. Na podstawie gry i pytań jakie zadają zarówno poczatkujący jak i zaawansowani gracze MG może ustalić mniej więcej jak powinien prowadzić. Zauważy (lub nie) jakie są oczekiwania jednych i drugich i co powinien robić żeby sesja pędziła do przodu. Zresztą ci doświadczeni gracze sami powinni ją napędzać. Ale ostrzegam przed prowadzeniem samym doświadczonym graczom bo może się zdarzyć że owiną sobie MG wokół palca.
_________________
Jestem mieczem i zbrojÄ…. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> DziaÅ‚ ogólny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group