Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo禼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo禼i   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Przedmioty magiczne w WFRP - du偶o czy ma艂o?
Id do strony 1, 2  Nast阷ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast阷ny temat  
Autor Wiadomo舵
Cadi
Szabrownik
Szabrownik


Do潮czy: 03 Mar 2006
Posty: 19
Sk眃: Inowroc艂aw

PostWys砤ny: Nie Mar 12, 2006 08:44    Temat postu: Przedmioty magiczne w WFRP - du偶o czy ma艂o? Odpowiedz z cytatem

Graj膮c w 1 edycj臋 WFRP co kilka sesji "rozdawa艂em" graczom jaki艣 magiczny drobiazg (np. pier艣cie艅 leczenia dzia艂aj膮cy kilka razy, kilka magicznych strza艂) natomiast zwie艅czeniem jakiej艣 kampanii by艂o zdobycie magicznego artefaktu o bardziej "wypasionych" charakterystykach. Nie powiem 偶e dru偶yna by艂a obwieszona pot臋偶nymi przedmiotami, ale kilka z nich znacznie u艂atwi艂o im 偶ywot. Podr臋cznik do 2ed wspomina 偶e przedmioty magiczne s膮 rzadko spotykane w starym 艣wiecie i zinterpretowa膰 to mo偶na jako zach臋t臋 do nie rozdawania graczom takich "itemk贸w". Co wy s膮dzicie o tym? Jak "rozdajecie" magiczne przedmioty w 2 ed?
_________________
Nie traktuj 偶ycia zbyt powa偶nie - i tak nie wyjdziesz z niego 偶ywy
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Nie Mar 12, 2006 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest w艂a艣nie cecha rozr贸偶niaj膮ca AD&D oraz Warhammer. W pierwszym systemie przedmiot贸w jest tyle, 偶e mo偶na sobie wybiera膰, a w za艂o偶eniach Warhammera jest walczenie o magi臋 w najmniejszej nawet ilo艣ci (je偶eli chodzi o przedmioty). Wed艂ug mnie najlepsze jest wyj艣cie "z艂otego 艣rodka", ale jego realizacja w prakltyce le偶y w gu艣ice MG, kt贸y zna swoich fgraczy - mo偶e to np. by膰 d艂uga kampania o jaki艣 pot臋偶ny przedmiot, kt贸ry stanie si臋 ulubion膮 broni膮 jakiego艣 gracza, albo co艣 podobnego...
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Do潮czy: 04 Lut 2006
Posty: 327
Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWys砤ny: Nie Mar 12, 2006 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja je艣li daje jakis magiczny przedmiot to ma on bardzo ma艂e na艂adowanie magiczne (jest s艂aby Razz ). Czasami daje mithrilowe miecze, kt贸re nie maj膮 cechy "powolny" (w przypadku broni dwur臋cznych) albo maj膮 chech臋 "szybki" (w przypadku broni jednor臋cznych). Oczywi艣cie przedmioty magiczne s膮 drogie, ale pozwalam bohaterom kupi膰 je u czarodziej贸w w wi臋kszych miastach. Magiczny przedmiot nie musi by膰 broni膮. Jeden kole艣 kupi艂 sobie chodz膮c膮 skrzynie ( Very Happy ). Ci膮gle ona za nim chodzi艂a. Mia艂a r贸wnie偶 niesko艅czon膮 ilo艣膰 miejsca w 艣rodku. Bardzo por臋czne Twisted Evil
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Nie Mar 12, 2006 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te偶 艣wietny pomys艂, ale mia艂em tak膮 sytuacj臋, 偶e po prostu w pewnym momencie, gdy przedmiot贸w magicznych jest troch臋 za du偶o, to gracze a偶 marudz膮 - co艣 w stylu "miecz +5 zabijaj膮cy d偶abersmoki a wywernom zadaj膮cy tylko potr贸jne obra偶enia??!! mam co艣 lepszego!!" to nie by艂o dos艂ownie tak, ale taka by艂a idea marudzenia graczy... Trzeba po prostu pozna膰 swoich graczy, jak reaguj膮 na nowe przedmioty, albo ustali膰, jak cz臋sto w 艣wiecie, kt贸ry przecie偶 Mistrz kreuje dowolnie, wyst臋puj膮 magiczne przedmioty... Dzi臋ki temu mo偶e bahaterom towarzyszy膰 aura niemal heroickiego zainteresowania mieszka艅c贸w jakiego艣 miasta, gdy wkracza do niego dru偶yna bohater贸w, z kt贸rych jeden ma pier艣cie艅 alarmuj膮cy o zatrutym jedzeniu, ale te偶 mo偶e by膰 tak, 偶e bohaterowie przejd膮 niezauwa偶eni przez wiosk臋 nios膮c pot臋偶ny artefakt... To zale偶y du偶o od Mistrza...
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Cadi
Szabrownik
Szabrownik


Do潮czy: 03 Mar 2006
Posty: 19
Sk眃: Inowroc艂aw

PostWys砤ny: Nie Mar 12, 2006 15:23    Temat postu: kupowanie te偶 jest mo偶liwe... Odpowiedz z cytatem

... jak zreszt膮 zaleca艂 pewien oficjalny artyku艂 w "Magii i Miecz" - "Szkar艂atny lombard". Przybytek ten by艂 chyba w altdorfie i prowadzi艂 go pewien gnom. Mo偶na by艂o tam zawsze kupi膰 kilka ciekawych przedmiot贸w magicznych. Panuj臋 "wznowi膰" w 2 edycji dzia艂alno艣膰 tego lokalu.

Osobi艣cie nigdy nie dawa艂em graczom pot臋偶nych artefakt贸w. Je艣li ju偶 przedmiot by艂 "mocny" to zazwyczaj mia艂 jak膮艣 skaz臋 , kt贸ra urtudnia艂a 偶ycie u偶ywaj膮cemu. Nie mo偶e by膰 za dobrze bo BG z czym艣 pot臋偶nym w arsenale mog膮 sprawi膰 偶e wi臋kszo艣膰 przyg贸d b臋dzie "spalona".
_________________
Nie traktuj 偶ycia zbyt powa偶nie - i tak nie wyjdziesz z niego 偶ywy
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Nie Mar 12, 2006 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta wzmianka o pot臋偶nym artefakcie by艂a tylko takim symbolem... Rzadko si臋 co艣 takiego powinno robi膰..

czasem otrzymanie jakiego艣 pot臋偶nego przedmiotu (tak kilkakrotynie robi艂em) by艂o zaczynkiem do jakiej艣 kampanii, przy ko艅cu kt贸rej ten przedmiot np. by艂 niszczony, albo musia艂 zosta膰 oddany b贸stwu na ofiar臋 za 偶ycie u偶ywaj膮cego... s膮dz臋, 偶e to jest dobry pomys艂 na:
1. sprawdzenie jak bardzo gracze przywi膮zuj膮 si臋 do swoich rzeczy;
2. czy gracze wcielaj膮 si臋 w swoje postacie;
3. czy naprawde wczuwaj膮 si臋 w przygod臋, a co z tym si臋 wi膮偶e:
4. jakim jest si臋 Mistrzem.

Przedmioty powinny by膰 jako艣 ograniczone - przez liczb臋 u偶y膰, albo rzadko艣膰 wyst臋powania, tu jest miejsce na wyobra藕ni臋 Mistrza... to tak jak z wymy艣laniem nowych czar贸w - zawsze mo偶na popu艣ci膰 wodze fantazji, ale te偶 nie mo偶na zapomnie膰 o zdrowym rozs膮dku...

Victor est qui se vincit!
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
legiondclxvi
Stra偶nik
Stra偶nik


Do潮czy: 26 Gru 2005
Posty: 56
Sk眃: Toru膹偶藵

PostWys砤ny: Pon Maj 22, 2006 14:49    Temat postu: Magiczne przedmioty Odpowiedz z cytatem

Warhammer nie jest 艣wiatem, gdzie magiczne przedmioty le偶膮 w ka偶dej skrzyni ze skarbami, to oczywiste.

Ale wa偶niejsze wydaje mi si臋, 偶eby kiedy Gracze znajd膮 ju偶 co艣 magicznego, to 偶eby nie by艂 to po prostu "Miecz +10 WW, podw贸jne obra偶enia przeciw demonom", ale co艣, co ma zar贸wno wady i zalety, a co najwa偶niejsze - w艂asn膮 histori臋, kt贸r膮 Gracz powinien pozna膰 aby m贸c w艂a艣ciwie pos艂ugiwa膰 si臋 danym artefaktem.

Tak, to jest podobne do EarthDawn, ale wszyscy, kt贸rzy w to grali musz膮 przyzna膰, 偶e ten system ma bardzo dobry pomys艂 na przedmioty magiczne.

Fajnie jest te偶, 偶eby, je艣li Gracze znajd膮 ju偶 co艣 magicznego to nie by艂a to tylko bro艅, albo pancerz, ale tak偶e co艣 niestandardowego - np. kamie艅 szlachetny dzia艂aj膮cy jak luneta, czy puchar oczyszczaj膮cy p艂yny do艅 wlane z trucizny.

Tu jest potrzebna inwencja! To nie D&D!
_________________
Upon these seas
Wherein I drowned so many times
I scatter the ashes of destiny
Still my flames are in hunger
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Do潮czy: 04 Lut 2006
Posty: 327
Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWys砤ny: Pon Maj 22, 2006 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ilo艣膰 magicznych przedmiot贸w jest niesko艅czona. Pier艣cie艅 wykrywaj膮cy magi臋, chodz膮ca skrzynia ( Very Happy ), p艂aszcz kt贸ry w艂a艣ciciela czyni niewidzialnym, lataj膮cy dywan, lampa d偶ina, naprowadzaj膮ce strza艂y. Wszystko zalezy od inwencji.

Chocia偶 nigdy nie nale偶y rozpieszcza膰 graczy! Ja ju偶 si臋 na tym pozna艂em. Teraz gdy gracz dosta艂 zwyk艂y miecz z 2 艂adunkami kuli ognia (kosztem 偶ycia swojego towarzysza... i psa bojowego Smile ) cieszy si臋 bardzo.
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
alladyn777
Od藕wierny
Od藕wierny


Do潮czy: 22 Maj 2006
Posty: 107
Sk眃: WWA

PostWys砤ny: Pon Maj 22, 2006 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez przedmiot贸w magicznych nie da rady na demonki isc...
mam wypas dr贸偶ynke ale brak magicznych weaponow troche uziemnia graczy.nie kozacz膮..
Gromril to podstawa - no przynajmniej 1 osoba ma bron z gromriilu.
Ithilmar - a skad go do cholery MG wytrza艣nie w Starym 艢wiecie????
W imperium!?!?!?!?
MG!!! - nie przesadzajcie z magiczny mi broniami (albo r贸bcie co chcecie i tak mozecie zabic w kazdej chwili tych slabych i bezbronnyc BG)
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Do潮czy: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Sk眃: Elbl膮g

PostWys砤ny: Pon Maj 22, 2006 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do przedmiot贸w magicznych: moja dru偶yna lubi otacza膰 si臋 drobiazgami, prost膮 magi膮 i czym艣 wyj膮tkowym. Nie s膮 to kozackie przedmioty, ale nie narzekamy na brak pieni臋dzy oraz sprz臋tu. Ja preferuj臋 co艣, co posiada esencj臋 sk艂adnik贸w do czar贸w. Takie co艣 zwykle ma form臋 amuletu lub pier艣cienia i musi si臋 zregenerowa膰 od czasu do czasu, ale wyklucza to przynajmniej noszenie 50kg sk艂adnik贸w do czar贸w. Bardzo przydatne i nie takie trudne do zrobienia dla dobrego maga.
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry P贸艂nocy


Ostatnio zmieniony przez Ethereal dnia Nie Wrz 07, 2008 23:16, w ca硂禼i zmieniany 1 raz
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
AwatarTwilight



Do潮czy: 15 Maj 2006
Posty: 3

PostWys砤ny: Wto Maj 23, 2006 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na moich sesjach Warhammera "sk膮pie" graczom magicznego ekwipunku, bo z do艣wiadczrenia wiem, 偶e jak jest tego troche za du偶o to si臋 robi nudny heroic fantasy. Natomiast m艂otek jest klasycznym DARK fantasy. Jak gracze chc膮 sie w p贸艂-bog贸w pobawi膰 to mi m贸wi膮 i gramy raz na jakis czas w D&D.

Wracaj膮c jednak to tematu je偶eli gracz dostaje odemnie magiczny przedmiot to albo jest on spaczony albo jak tak znany (magiczne przedmioty s膮 znane ze wzgl臋du na ich d艂ug膮 偶ywotno艣膰 i znikom膮 ilo艣膰:] ), 偶臋 gracze boj膮 siego okazywa膰 publicznie bo zaraz kto艣 b臋dzie chcia艂 im je odebra膰. Ale og贸lnie daje 1, 2 lub 3 przedmioty na 6-7 osobow膮 dru偶ynke... Twisted Evil
_________________
Let The Hammer Fall...
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Darnok
Od藕wierny
Od藕wierny


Do潮czy: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWys砤ny: Sro Maj 24, 2006 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastan贸wmy si臋 nad genez膮 magic item贸w. Najcz臋sciej siedzi w nich jaki艣 DEMON, albo ARCYMAG CHAOSU nie mial gdzie rozladowac swojej mocy.


Jedyne pozytywne magiczne "co艣" mo偶na dosta膰 od elf贸w (niezwykle rzadko), od bog贸w, albo zalatwic jakis runek od Krasnali. W przypadku innych magic item贸w mo偶na mie膰 k艂opoty z 艁owcami Czarownic. Tak to ju偶 jest......... magia pochodzi od chaosu
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Do潮czy: 04 Lut 2006
Posty: 327
Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWys砤ny: Sro Maj 24, 2006 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Im cz艂owiek prostszy tym bardziej nie wierzy w przydatno艣膰 magii. Zwyk艂y rolnik jej nie toleruje a raczej t臋pi, uczeni i magowie - wr臋cz przeciwnie.

Czasami mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e przedmiot zostanie pob艂ogas艂owiony przez kt贸rego艣 z bog贸w. Np. m贸j towarzysz odda艂 do 艣wi膮tyni Solkana silny, przekl臋ty przedmiot za co dosta艂 b艂ogos艂awie艅stwo (na siebie ale w pewnych okoliczno艣ciach tak偶e bro艅 mo偶e zosta膰 pob艂ogos艂awiona).
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
quidamcorvus
Basztowy
Basztowy


Do潮czy: 08 Maj 2006
Posty: 125
Sk眃: Katowice

PostWys砤ny: Pia Maj 26, 2006 00:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z magicznymi przedmiotami trzeba uwa偶a膰, bo w 艂apkach BG mog膮 sta膰 si臋 bardzo niepo偶膮danym ekwipunkiem. Znam wielu MG kt贸rzy biadol膮, 偶e BG s膮 tak dopakowani, 偶e nie mo偶e sobie z nimi poradzi膰.

Osobi艣cie, cho膰 jako MG posiadam opisy mn贸wstwa magicznych przedmiot贸w rzadko obdarowuj臋 nimi BG. Cz臋艣ciej pozwalam im zdoby膰 bro艅 lepszej jako艣ci, a wyj膮tkowo rzadko magiczn膮 bro艅, kt贸ra po prostu jest magiczna lub nie do ko艅ca dzia艂a w porz膮dany spos贸b. Swego czasu do艣膰 cz臋sto obdarowywa艂em BG zbroj膮, kt贸ra grza艂a w lato i ch艂odzi艂a zim膮 (no ale dawa艂a troch臋 wi臋cej PZ) Wink .

MG musi sobie wyznaczy膰 poziom umagicznienia 艣wiata w kt贸rym prowadzi przygody. Przedmioty magiczne powinny pojawia膰 si臋 w przygodach w jakim艣 konkretnym celu, nie mog膮 by膰 przypadkowe...
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
alladyn777
Od藕wierny
Od藕wierny


Do潮czy: 22 Maj 2006
Posty: 107
Sk眃: WWA

PostWys砤ny: Pia Maj 26, 2006 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O to w艂a艣nie chodzi.
To MG wymy艣la realia 艣wiata...
Czary i magia jednak s膮 偶adkimi rzeczami a wfrp to bardzo "Reality" Game...
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Wy秝ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast阷ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo縠sz pisa nowych temat體
Nie mo縠sz odpowiada w tematach
Nie mo縠sz zmienia swoich post體
Nie mo縠sz usuwa swoich post體
Nie mo縠sz g硂sowa w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group