Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Azgard Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lut 12, 2006 21:05 Temat postu: Sreniowiecze/Renesans |
|
|
otoz mam takie pytanie, czy podczas sesji w ktorych bierzecie udzial wasze losy tocza sie w okresie staroswiatowego sredniowiecza, czy jest to juz staroswiatowy renesans, tak jakby na to wskazywalo wystepowanie broni palnej, czy chociazby rysunki w samym podreczniku ktore maja nam pomoc wyobrazic sobie swiat w ktorym gracie
osobiscie powiem ze ja aktualnie przeprowadzam moich graczy z epoki poznego sredniowiecza, do wczesnego renesansu, sa teraz gdzies pomiedzy, podzielilem sobie swiat na bardziej i mniej zaawansowane regiony, i wg tego spotykaja sie z bretonskimi szlaccicami, ktorych ulubiona rozrywka sa polowania, oraz z rycerzami z ksiestw granicznych, ktorych podstawowa rozrywka jest walka w imie pogow prawosci z orkami a jak wyglada to u was?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Ariena Mod Bogów
Do³±czy³: 30 Gru 2004 Posty: 1636
|
Wys³any: Sro Lut 15, 2006 21:29 Temat postu: |
|
|
Ja wprawdzie jestem dopiero raczkującym MG, ale uczę się pilnie Mam pedantyczne zboczenie jeśli chodzi o epoki i zachowanie ich realizmu...Ale w grze to się nie liczy....bawię się w pomieszanie najróżniejszych epok i to mi nie przeszkadza przy tworzeniu postaci również Czasem mam sukienki i ozdoby z okresu średniowiecza, a czasem z rokkoko. _________________ Poeta to ktoś, kto pragnie w jasny dzień pokazać światło księżyca |
|
Powrót do góry |
|
|
Ethereal Landgraf
Do³±czy³: 22 Lip 2005 Posty: 2989 Sk±d: ElblÄ…g
|
Wys³any: Wto Lut 21, 2006 23:03 Temat postu: |
|
|
U mnie występuje Renesans.
Spluwy, działa i zaczątki techniki. Cóż mówić jeszcze? _________________ Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darnok Odźwierny
Do³±czy³: 24 Maj 2006 Posty: 105
|
Wys³any: Pon Maj 29, 2006 18:52 Temat postu: |
|
|
zdecydowanie renesans. A nawet niekiedy barok, ale to bardziej pasuje do estalii niż imperium. Troche techniki przy przygodzie z krasnalem dodaje troche barw |
|
Powrót do góry |
|
|
alladyn777 Odźwierny
Do³±czy³: 22 Maj 2006 Posty: 107 Sk±d: WWA
|
Wys³any: Wto Maj 30, 2006 17:30 Temat postu: |
|
|
Warhammer jest grą ogólnie pomieszaną-
Kto podczas gdy jeżdżono pancerną kawalerią powszechnie używał Armat?
A gyrocoptery to mieszajÄ… jak nie powiem...no bo gdzies chyba w Starym Åšwiecie sÄ…? _________________ Gregor - Altdorf; Las
"Wojny można wygrywać krukiem - oto on, albo mieczem - oto on." |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Wto Maj 30, 2006 18:55 Temat postu: |
|
|
Renesans. Technika jest powoli (bardzo powoli) doceniana i stosowana (także powoli) na coraz szerszą skalę.
Jednak czołgów parowych, żyrokopterów i innych silników parowych u mnie nie ma. Bo pojawienie się czegoś takiego oznaczałoby REWOLUCJĘ przemysłową. A na to jeszcze za wcześnie. Chociaż za kilka (naście???) lat mam zamiar prowadzić już WFRP-steampunk. _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Sro Maj 31, 2006 00:51 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że problem polega na mnogości ras i ich oddziaływaniu na ludzi i odwrotnie. O ile ludzie tkwią gdzieś między średniowieczem a renesansem, o tyle krasnoludy i elfy dawno już mają swoje Złote Wieki za sobą. Dlatego trzeba to wszystko uwzględnić. Ponadto wpływ Chaosu i mrocznej technologii i magii również nie pozostaje bez znaczenia.
W moim Starym Świecie istnieje obok siebie bretonnskie rycerstwo i imperialna piechota ognista, a także czołgi parowe, niedobitki krasnoludzkich żyrokopterów oraz wiele innych mniej lub bardziej sprawnych wynalazków z okresu Złotego Wieku krasnoludów. _________________ #Przyjaciel czy wróg ==> Gerhardt z Ostwaldu; człowiek, zabijaka
Wiersze |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Sro Maj 31, 2006 18:37 Temat postu: |
|
|
Ja bym jednak z tym silnikiem parowym nie mieszał... To daje za dużego "kopa" rozwojowi technologicznemu. _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Czw Cze 01, 2006 22:10 Temat postu: |
|
|
Tajemnica produkcji silników parowych wciąż pozostaje sekretem Krasnoludzkiej Gildii Inżynierów i to także nie we wszystkich twierdzach.
Ludzie posiadają dostęp jedynie do pojazdów, nie potrafią ich jednak (jeszcze) naprawiać a tym bardziej budować. Choć pozostaje to pewnie kwestią czasu. _________________ #Przyjaciel czy wróg ==> Gerhardt z Ostwaldu; człowiek, zabijaka
Wiersze |
|
Powrót do góry |
|
|
Darnok Odźwierny
Do³±czy³: 24 Maj 2006 Posty: 105
|
Wys³any: Pia Cze 02, 2006 16:13 Temat postu: |
|
|
Jak to nie potrafią robić!!! A w nuln to co niby robią?????????? |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Pia Cze 02, 2006 21:36 Temat postu: |
|
|
W Nuln produkują armaty i inną broń palną. A jeśli chodzi ci o czołgi parowe, to Imperium posiada jedynie parę sztuk (bodajże dziewięć) udostępnionych przez krasnoludów. Inżynieriowe imperialni nie potrafią ich jeszcze produkować, choć jak napisałem wcześniej to pewnie kwestią czasu. _________________ #Przyjaciel czy wróg ==> Gerhardt z Ostwaldu; człowiek, zabijaka
Wiersze |
|
Powrót do góry |
|
|
Darnok Odźwierny
Do³±czy³: 24 Maj 2006 Posty: 105
|
Wys³any: Sob Cze 03, 2006 21:45 Temat postu: |
|
|
Acha. Cholera z kąd wy te informacje bierzecie??? Ja nie cały rok siedze w branży warhammera i na pewnej sesji walnełem, że wolfenburg jest w Hochland Też chce się troche w tym wszytskim rozeznać!! |
|
Powrót do góry |
|
|
quidamcorvus Basztowy
Do³±czy³: 08 Maj 2006 Posty: 125 Sk±d: Katowice
|
Wys³any: Sob Cze 03, 2006 22:10 Temat postu: |
|
|
Z podręcznika do 1 ed, z oficjalnych (i nie) dodatków, z army book'ów do battla. Kiedyś jeszcze z MiM-a i Portala (nie wydawanych już magazynów poświęconych grom fabularnym), itd.
Pozdrawiam _________________ #Przyjaciel czy wróg ==> Gerhardt z Ostwaldu; człowiek, zabijaka
Wiersze |
|
Powrót do góry |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do³±czy³: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk±d: z daleka
|
Wys³any: Pon Cze 05, 2006 12:07 Temat postu: |
|
|
I tu jest włąśnie problem, bo z tego co wiem linia z battla nie idzie dokładnie z linią z WFRP 2ed. Są ponoć różnice jeśli chodzi o sprawy takie jak wojsko, technika(obecność żyrokopterów). Pojawienie się silnika naprawdę zmieniłoby wygląd świata i to w przeciągu kilkudziesięciu lat (tak długo ponieważ na niekorzyść techniki na pweno działałoby lobby magiczne, zabobony etc.). U mnie silnik się dopiero pojawi... A żyrokopterom mówię i tak stanowczo NIE!!! _________________ ... |
|
Powrót do góry |
|
|
Orrendil Basztowy
Do³±czy³: 14 Sty 2005 Posty: 142 Sk±d: Sith Fascoluinne
|
Wys³any: Sro Cze 07, 2006 20:12 Temat postu: |
|
|
U mnie kiedyś pojawił się krasnoludzki żyrokopter, jednak to strasznie zawodna maszyna. Gram w battle'a, więc widzę, jak to wygląda w obydwóch światach. W II edycji role play'a starają się bardzo dogonić technikę z battle'a, a widać to np w upowszechnieniu broni palnych. Bodajże strażnik dróg nie ma już kuszy, tylko rusznicę. Ja jednak nie za bardzo lubię takie rzeczy, prowadzę we wcześniejszych trochę czasach - ok. 2470 rok KI.
A co do rozwoju technologicznego, to w Starym Świecie dzieje się to dużo, dużo wolniej. Wystarczy spojrzeć, jak długo technologia utrzymuje się na podobnym poziomie. Krasnoludzcy inżynierowie uważają, że wszystko, co było dobre, już zostało wynalezione, więc nie można już wymyślić nic nowego. Ogólnie staram się hamować rozwój technologiczny w prowadzonym przeze mnie świecie, jak tylko się da. _________________ Wenn ist das Nunstrück git und Slotermeyer?
Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput. |
|
Powrót do góry |
|
|
|