Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Wyposażenie Księcia Złodzei, oficera itd.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Pyza
Mod Ludzi
Mod Ludzi


Do³±czy³: 16 Gru 2004
Posty: 117
Sk±d: Wielkie KsiÄ™stwo PoznaÅ„

PostWys³any: Czw Lis 17, 2005 16:06    Temat postu: Wyposażenie KsiÄ™cia ZÅ‚odzei, oficera itd. Odpowiedz z cytatem

A więc mam problem następujący:
1.Istnieje profesja Mistrz Gildii i ma napisane że posiada Gildie Złodzei lub Kupiecką i chciałbym wiedzieć jak ona funkcjonuje, kto jest tam zatrudniony, oraz ilu ich tam ma być.
2. Książe Złodzei ma organizacje przestępczą i chciał bym wiedzieć czym ona sie różni od Gildi Złodzei.
3.Oficer posiada oddział żołnierzy ale nie jest sprecyzowane ile ten oddział liczy 20? 30? A może 300 Question Jak sądzicie czy to sam ustalić czy ma to robić MG Question
4. Herszt Banitów ma grupe banitów pod sobą i w 1.ed. ma napisane a żeby rzucać 1k6 lecz tu tego nie ma to jak ja sam ustalam czy robi to MG czy może przyjąć zasade z 1.ed. Question
_________________
"Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, to właściwie sam fakt, że żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić." - Reinhold Schneider
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Julian
Przepatrywacz
Przepatrywacz


Do³±czy³: 23 Sie 2005
Posty: 7

PostWys³any: Wto Sty 17, 2006 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Decyzja powinna należec do MG. sadze ze Mg powinien podczas przygód umożliwić ci znalezienie kontaktów i członków. Co do struktury do sądze że powinien decydować gracz pytając sie Mg o zgode. Jak mi sie zdaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Jaracz
Markgraf
Markgraf


Do³±czy³: 29 Cze 2005
Posty: 2221
Sk±d: Olsztyn

PostWys³any: Czw Sty 19, 2006 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o armię, to ciekawą strukturę zapropnował Kres.
Pierwszy powyżej szeregowego to sierżant, który ma pod sobą dziesiątkę ludzi (łącznie z sobą). Stąd też nazywany dziesiętnikiem. Dalej jest półsetnik (50 ludzi), setnik (100 ludzi), tysięcznik (tysiąc)... a dalej to już chyba generał.
Można też oficera podzielić na standardowe stopnie... np. taki kapitan Smile
Według mnie to dużo zależy od MG, ale też bez przesady. Oficer nie powinien dowodzić całą armią, a standardowy oddział to ze 4 dziesiętników (w sumie 40 osób).
_________________
#Przyjaciel czy Wróg => Alex Zir, człowiek, magister alchemik.
#Przekleństwo Wzgórz Hager => Brokk Imrakson, krasnolud
#Sylvania - Ziemia Przeklętych => Gerhard, człowiek
#Lily et Pique - Blaise Cillianmour, szlachcic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys³any: Sob Mar 11, 2006 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że to powinno być wspólne dzieło Mistrza i Gracza, żeby stworzyć dzieło, o którym zarówno marzył Gracz, ale jednocześnie takie, które jest w stanie kontrolować Mistrz. Organizacja powinna być na tyle ciekawie zrobiona, by mógł ją zrozumieć każdy przeciętny gracz, ale też na tyle ciekawa, by można ją było wykorzystać w przygodach - np. gildia przeciwna próbuje wykorzystać regulamin gildii, by zniszczyć dzieło Gracza, albo coś w tym stylu... Pierwszym celem RPG jest przyjemność grania, więc potrzebna jest zasada złotego środka. Pamiętajmy też o zdrowym rozsąku... Very Happy

Pozdrawiam!

http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys³any: Sob Mar 11, 2006 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEżeli ktoś ma jakieś już konkretniejsze pomysły na gildie, organizacje i tym podobn, sądzę, że byłoby dobrym pomysłem podzielić się rezultatami swoich prac z innymi...

Pozdrawiam,
dunoon

http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Cadi
Szabrownik
Szabrownik


Do³±czy³: 03 Mar 2006
Posty: 19
Sk±d: InowrocÅ‚aw

PostWys³any: Czw Mar 16, 2006 11:19    Temat postu: organizacja przestÄ™pcza Odpowiedz z cytatem

Budowa gildii kupieckiej lub rzemieślniczej może być następująca:

Najwyżej w hierarchii stoi mistrz gildii, osoba która ma najwięcej do powiedzenia.
Następnym blokiem są wielcy mistrzowie - zasłużeni członkowie o tytule mistrza (np mistrza kupieckiego bądź czeladniczego). Jest ich kilku lub kilkunastu - z zależności od wielkości gildii.
Kolejno dalej są mistrzowie (czeladnicy lub np kupcy o tytule mistrza, nie zasiadający jednak w radzie/kapitule zarządzającej tak jak wielcy mistrzowie). Nie oznacza to jednak że nie mają nic do powiedzenia - ich wnioski są rozpatrywane przez wielkich mistrzów i przedkładane mistrowi gildii.

Członkowie gildii mają zazwyczaj zapewnioną ochronę interesów. Gildie dbają o swych członków tylko w dziedzinach związanych z domeną gildii. I tak na przykład gildie kupieckie pomogą ich członkom zdobyć nowe kontrakty handlowe, załatwić niezbędne formalności dotyczące np. ceł. Ta sama gildia nie zawsze zajmie się organizacją ochrony - może ona być zlecona np gildii ochroniarzy.

Oczywiście członkowie gildii muszą liczyć się z kosztami przyjęcia oraz skłądkami regulaminowymi. Tylko mistrz gildii jest zwolniony z takich opłat. Celem płacenia składek jest utrzymanie działalności gildii i jej rozwój. Niekiedy jednak pieniądze "składkowe" trafiają do kieszeni wyżej postawionych w hierarchii członków gildii
_________________
Nie traktuj życia zbyt poważnie - i tak nie wyjdziesz z niego żywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Urdhgag
Odźwierny
Odźwierny


Do³±czy³: 02 Lip 2005
Posty: 110
Sk±d: Festung Breslau

PostWys³any: Nie Maj 07, 2006 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do organizacji przestępczej a gildii złodziei: Czytałeś może Ojca Chrzestnego, Ostatniego Dona etc?

Organizacja przestępcza nie tylko zajmuje się kradzieżami, wręcz - nie kradnie - zajmuje się płaną "ochroną", nielegalnym hazardem, dziewczynkami - i choć w świecie Warhammera jestem temu przeciwny również narkotykami.

Natomiast gildia złodziei tylko kradnie i włamuje sie komuś do domów.

Takie jest moje zdanie na ten temat.
_________________
#Sesja: Upadek Imperium: Henset Czerwonogłowy

"Szybko się poruszaja i niosą jakieś książeczki... Chować się!!! JEchowy nadlatują!!!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Anubis
Chorąży
Chorąży


Do³±czy³: 23 Mar 2006
Posty: 723

PostWys³any: Sro Maj 24, 2006 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze ci powiem ze nie wiem czy mozna porownywac Ksiecia Zlodzieji do Dona mafii - chociaz pomysl wydaje mi sie genialny Wink Ja bym bardziej go widzial jako najlepszego w okolicy i kontrolujacego innych "gorszych" zlodzieji. Oczywiscie jego wplywy bylyby znacznie wieksze od mozliwosci takiego mistrza gildii zlodziejskiej. Przekupstwa, kontrola pewnych zarzadzen wladzy i oczywiscie "oplata" od tego co sie zrabowalo na jego terenie - tak ja sobie go wyobrazam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Darnok
Odźwierny
Odźwierny


Do³±czy³: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWys³any: Pon Maj 29, 2006 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg. mnie sprawa wygląda tak: Gildia to takie bractwo, które ma swojego przywódcę, ale wszyscy dzielą się łupami ze wszystkimi, aby guild się rozwijał. Organizacją rządzi jeden człowiek i on zgarnia wszystko, a inni mu służą bo boją się o własne życie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group