Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast阷ny temat |
Autor |
Wiadomo舵 |
Julian Przepatrywacz
Do潮czy: 23 Sie 2005 Posty: 7
|
Wys砤ny: Wto Sie 23, 2005 23:22 Temat postu: Kusza |
|
|
Zawsze zdawa艂o mi sie 偶e kusza zadaje du偶o wi臋ksze obra偶enia od 艂uku i ,偶e to ona mo偶e przebi艣膰 zbroje. Nie 艂uk. Mo偶e mi kto艣 wyt艂umaczy膰 ten karygodny b艂膮d (moim skromnym zdaniem) pojawiaj膮cy si臋 w 1 i 2 edycji. Je艣li kto艣 ma jaki艣 pomys艂 na rozwi膮zanie niech pisze. W 1 edycji sam zamienia艂em si艂e kuszy na 6(gra艂o si臋 lepiej), ale nie wie jak wp艂ynie to na mechanik臋 2 ed. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Blackswordsman Mod Bestii
Do潮czy: 18 Sty 2005 Posty: 3965 Sk眃: Brama wymiar贸w p贸艂nocnego bieguna:)
|
Wys砤ny: Wto Sie 23, 2005 23:52 Temat postu: |
|
|
Ja te偶 uznaje 偶e kusza jest silniejsza od 艂uku zwyk艂ego ale tak samo zab贸jcza jak d艂ugi 艂uk. Wog贸le jesli chodzi o obra偶enia broni strzeleckich to nigdy nie biore podr臋cznikowych pod uwag臋 zawsze opracowuje w艂asne, wy偶sze ni偶 w podr臋czniku. W 2 ed napisali 偶e kusza jest silniejsza od 艂uku wi臋c nie wiem czego si臋 czepiasz. A 1 ed, no c贸偶 pierwsze modele zawsze wymagaj膮 poprawek:) _________________ Jestem mieczem i zbroj膮. Moja droga tam gdzie krew.
MG tu i tam ^^
#Sesja Przekle艅stwo Wzg贸rz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Jaracz Markgraf
Do潮czy: 29 Cze 2005 Posty: 2221 Sk眃: Olsztyn
|
Wys砤ny: Sro Sie 24, 2005 14:53 Temat postu: |
|
|
Witam
艁uk, nawet d艂ugi nigdy nie b臋dzie por贸wnywalny z kusz膮. No chyba, 偶e m贸wimy o dzisiejszych sportowych z dodatkowym naci膮giem i tak dalej (ale chyba o tym NIE rozmawiamy . Luk d艂ugi mo偶e mie膰 wi臋kszy zasi臋g, bo wiadomo - strzelamy pod k膮tem... kusza natomiast mimo swojego zasi臋gu b臋dzie zawsze silniejsza... taka konstrukcja. A jeszcze jedno... je艣li chodzi o zasi臋g podawany w 1ed. To mi si臋 wydaje k艂amstwem - kusza 300 metr贸w? Najwy偶ej 200 w mojej opinii. Mo偶emy oczywi艣cie strzela膰 pod k膮tem do g贸ry (tak jak z 艂uku), ale 1. g艂upio wygl膮da, 2. tracimy na sile, 3. tracimy na celno艣ci.
Taki ma艂y wyw贸d apropo broni strzeleckiej i jej zastosowaniu.
Pozdro _________________ #Przyjaciel czy Wr贸g => Alex Zir, cz艂owiek, magister alchemik.
#Przekle艅stwo Wzg贸rz Hager => Brokk Imrakson, krasnolud
#Sylvania - Ziemia Przekl臋tych => Gerhard, cz艂owiek
#Lily et Pique - Blaise Cillianmour, szlachcic |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Losiu888 Starszy Szabrownik
Do潮czy: 05 Lip 2005 Posty: 32 Sk眃: Lublin
|
Wys砤ny: Sro Sie 31, 2005 22:45 Temat postu: |
|
|
Popieram przedmowce za wyjatkiem jednej kwesti, a mianowicie:
Belt musi zostac wystrzelony z kuszy w linii prostej do celu. Belt jest za krotki aby strzelac nim "pod katem".
Dluga strzala jest lepiej wywazona od krotkiego beltu. W momencie gdy pocisk zaczyna opadac strzala lekko sie przechyla i opada na/w cel z odpowiednia sila. Natomiast belt zamiast "delikatnie" opadac po prostu spada w dol.
Jest to jeden z powodow dlaczego kusza nie wyparla calkowicie luku ze zbrojowni. Glownym powodem byla klatwa jaka ktorys papiez oblozyl kusze.... _________________ Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Zedd Mod Mag贸w
Do潮czy: 04 Gru 2004 Posty: 722 Sk眃: Zielona G贸ra
|
Wys砤ny: Czw Wrz 01, 2005 11:10 Temat postu: |
|
|
Kusza jest silniejsza od 艂uku je艣li chodzi o obra偶enia. Przechodzi przez pancerz jak przez mas艂o - dlatego mi臋dzy innymi, 偶e uderza pod k膮tem prostym, nie jak 艂uk po jakiejs lekkiej trajektorii co sprawia, ze strza艂a mo偶e 艂atwo ze艣lizn膮膰 sie uderzaj膮c o p艂yt臋.
Zasi臋g kuszy faktycznie nieco mniejszy.
Teraz pozosta艂a kwestia efektywno艣ci - ale to ju偶 zale偶y od uznania. _________________ Zeddicus |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Julian Przepatrywacz
Do潮czy: 23 Sie 2005 Posty: 7
|
Wys砤ny: Czw Wrz 01, 2005 11:36 Temat postu: |
|
|
Jest to jeden z powodow dlaczego kusza nie wyparla calkowicie luku ze zbrojowni. Glownym powodem byla klatwa jaka ktorys papiez oblozyl kusze....
Zakaz ten dotyczy艂 u偶ywania kuszy do walki z chrze艣cijanami, Walki z niewiernymi nie dotyczy艂. A co do jego stosowania mo偶na zacytowa膰 pewne powiedzenie: Panu Bogu chwa艂a, 偶e ko艣ci贸艂 si臋 spali艂 a karczma osta艂a
Kusza nie wypar艂a 艂uku tylko dla tego, 偶e:
1. kiepski 艂uk by艂 ta艅szy od kuszy.
2. 艂uk w r臋kach fachowca by艂 celniejszy.
3. 艂ucznik贸w mo偶na by艂o postawi膰 za piechot膮
4. kusza jest ci臋偶ka du偶a i d艂ugo si臋 j膮 napina, dlatego s艂u偶y艂a g艂贸wnie do obl臋偶e艅 i obrony. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Patiomkin Stra偶nik
Do潮czy: 02 Wrz 2005 Posty: 59 Sk眃: Wrocek
|
Wys砤ny: Sob Wrz 03, 2005 11:03 Temat postu: |
|
|
C贸偶, nie chcia艂bym si臋 wym膮drza膰, ale brytyjskie d艂ugie 艂uki przebija艂y pancerze prawie tak 艂atwo jak kusza. Wiem, 偶e PRAWIE robi wielk膮 r贸偶nic臋 . Lae wracaj膮c do tematu, faktycznie nie tyle kusza co bro艅 strzelecka ma nieprawid艂ow膮 si艂臋 w obu edycjach. Dochodzi艂o do takich sytuacji, 偶e np. m贸j krasnal, po skompletowaniu szampierza, obu zab贸jc贸w i kilku jeszcze profesji, zadawa艂 z pi臋艣ci wi臋ksze obra偶enia ni偶 inna posta膰 w dru偶ynie z kuszy . Dlatego po bardzo d艂ugich ustaleniach z ekipa, zwi臋kszyli艣mysi艂臋 efektywn膮 ka偶dej broni strzeleckiej i w ten spos贸b SE kuszy wynosi艂o 7. A 艂uku 5 lub 6. _________________ Szale艅stwo jest 藕r贸d艂em rozkoszy znanym tylko szale艅com.
Zimri Kettrisson Krasnolud w Budynku Stra偶y |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Orrendil Basztowy
Do潮czy: 14 Sty 2005 Posty: 142 Sk眃: Sith Fascoluinne
|
Wys砤ny: Czw Wrz 22, 2005 12:04 Temat postu: |
|
|
Ja, tak, jak w poprzedniej edycji zwi臋kszy艂em broni strzeleckiej si艂臋 艣rednio o 2. Bardzo mi si臋 nie spodoba艂o, jak elfi wojownik klanowy z elfiego 艂uku strzeli艂 do goblina i go nie zabi艂 Kusza z si艂膮 6 ju偶 jest niebezpieczna, a jak jej doda膰 przebijanie pancerzy, to jest ju偶 bardzo mi艂o. _________________ Wenn ist das Nunstr眉ck git und Slotermeyer?
Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Sovelis Go舵
|
Wys砤ny: Sro Paz 26, 2005 02:16 Temat postu: |
|
|
Witam kwestia tego co mocniejsze to duzy problem to zalerzy od naciagu i 艂uku i kuszy, dlugi 艂uk Walijski powszechnie nazywany Angielskim mial do 80 kg naci膮gu co dawalo mozliwosc strzelania na ogromne odleg艂osci z ogromna sia艂a dlatego anglicy tak wt艂ukli francuzom w bitwie pod Cresy.
Dla kuszy to zaledwie 艣redni naci膮g. tyle ze kusze o naprawde wielkim (120-300 kg) naciagu by艂y cholernie wolne niedalo sie ich naciagnac z reki. A przypadku tych najpoterzniejszych trzeba bylo strzelac z podpurka zeby nie polama艂o barku no i pozostaje kwestia 艂adowania trzeba uzywac "koziej nogi" taka specjalna dzwignia albo "windy angielskiej" to taki system bloczkOw wmontowany w 艂oze kuszy. 艁ucznik angielski potrafi艂 w minute pos艂ac w przeciwnika 24 strza艂y,kusznik streli艂 maksymalnie do 4 razy i na owiele mniejsza odleg艂o艣膰. mozna 偶eczywiscie zwiekszyc obrazenia kuszy w systemie ale taka kusza powinna wolmiej strzelac od zwyk艂ej opisanej w tabelkach. No i jeszcze pozostaje problem 艂uk贸w refleksyjnych ale to inna para kaloszy. Pozdrawiam[/quote] |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
legiondclxvi Stra偶nik
Do潮czy: 26 Gru 2005 Posty: 56 Sk眃: Toru膹偶藵
|
Wys砤ny: Pia Sty 20, 2006 15:24 Temat postu: Kusza |
|
|
Pomijaj膮c rozwa偶ania teoretyczne, to obecnie w II Ed. stosuje nast臋puj膮ce zasady dotycz膮ce kusz: kusza lekka SE 3, kusza typowa SE 4 i AP (Armor Piercing) 1; ci臋偶ka kusza SE 4, AP 2; bardzo ci臋偶ka (taka, kt贸rej nie mo偶na utrzyma膰 w 艂apach) kusza SE 5, AP 2. Spisuje si臋 nie藕le. Oczywi艣cie mo偶na jeszcze zwi臋kszy膰 SE, ale nie chcia艂em zbytnio odchodzi膰 od zasad podr臋cznikowych.
I jeszcze w temacie kusz: kto艣 gra艂 w Temple of Elemental Evil? My艣la艂em, 偶e si臋 przekr臋ce, jak zobaczy艂em, 偶e moj 艂otrzyk z odleg艂o艣ci 10 metr贸w strzeli艂 z kuszy pod k膮tem i be艂t pomkn膮艂 po sp艂aszczonej paraboli wprost w pier艣 przeciwnika... To jest dopiero skopanie tematu... _________________ Upon these seas
Wherein I drowned so many times
I scatter the ashes of destiny
Still my flames are in hunger |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Spider
Do潮czy: 12 Sty 2006 Posty: 3 Sk眃: Middenheim ;P
|
Wys砤ny: Sro Mar 08, 2006 16:19 Temat postu: |
|
|
Co do edycji I to m贸j kumpel wymy艣li艂 ca艂kiem ciekawe rozwi膮zanie zwi臋kszenia si艂y broni strzeleckiej np. obra偶enia od 艂uku by艂y sum膮 SE i rzutu 2 kostkami k6, natomiast w kuszy by艂y to nie 2, ale 3k6.
taka bro艅 w r臋kach dobrego strzelcastawa艂a si臋 zab贸jcza.
Nad II edycj膮 wci膮偶 pracuj臋 - bro艅 strzelecka w tej edycji te偶 mi si臋 nie podoba. _________________ Humana non sunt turpia. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Brujah Rycerz Zamku
Do潮czy: 04 Lut 2006 Posty: 327 Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof
|
Wys砤ny: Sro Mar 08, 2006 20:44 Temat postu: |
|
|
W nowej edycji jest na pewno lepsze rozwi膮zanie ni偶 w poprzedniej. Nigdy nie s艂ysza艂em o AP i nie wykorzystywa艂em go w poprzedniej edycji, ale gdy o nim us艂ysza艂em w 2 edycji to zacz膮艂em eksperymentowa膰 Doszed艂em do wniosku, 偶e 艂uk jest lepszy od kuszy. Ten jeden pkt obra偶enia w t膮 czy w t膮 nie robi prawie 偶adnej r贸偶nicy gdy rzuca si臋 k10 _________________ #Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel" |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Cadi Szabrownik
Do潮czy: 03 Mar 2006 Posty: 19 Sk眃: Inowroc艂aw
|
Wys砤ny: Sro Mar 08, 2006 22:50 Temat postu: o kuszy i 艂uku |
|
|
Odno艣nie alternatywnych zasad dotycz膮cych rozliczania obra偶e艅 kuszy i 艂uku to pami臋tam jak w 1 ed zamiast SE 艂uku wykorzystywa艂em si艂e Postaci (do pewnego momentu). Wszak naci膮gniety s艂abo 艂uk poniesie z mniejsz膮 si艂膮. Modyfikowa艂em obra偶enia o -1 dla kr贸tkiego a +1 dla elfiego 艂uku
Co do kusz obra偶enia pozostawi膰 nale偶y na sta艂ym poziomie gdy偶 naci膮g ich jest z regu艂y jednakowy. Zwi臋kszenie obra偶e艅 jest ca艂kiem na miejscu ze wzgl臋du na wi臋ksz膮 si艂臋 ni偶 w przypadku 艂uku.
Mo偶e tw贸rcy wfrp nie s膮 amatorami strzelania z kuszy i "ustawili" warto艣ci si艂y jej i 艂uku na podobnym poziomie. Mo偶e faktycznie tradycyjne kusze w Starym 艢wiecie nie maj膮 zbyt du偶ych naci膮g贸w. Moim zdaniem niesprawiedliwe jest zwi臋kszenie S kuszy jedynie o 1 w por贸wnaniu do 艂uku. _________________ Nie traktuj 偶ycia zbyt powa偶nie - i tak nie wyjdziesz z niego 偶ywy |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Spider
Do潮czy: 12 Sty 2006 Posty: 3 Sk眃: Middenheim ;P
|
Wys砤ny: Czw Mar 09, 2006 15:07 Temat postu: |
|
|
S膮dz臋, 偶e zr贸wnanie kuszy z 艂ukiem jest bardzo niesprawiedliwe. W drugiej edycji jej SE powinno by膰 o 2 p-ty wi臋ksze ni偶 艂uku(standardowa kusza) i mo偶liwo艣膰 przebicia conajmniej 2 punkt贸w pancerza.
Je艣li kusze u偶ywane w Starym 艢wiecie faktycznie mia艂yby mie膰 mniejsze naci膮gi, to nale偶a艂oby troch臋 skr贸ci膰 czas ich prze艂adowywania. _________________ Humana non sunt turpia. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Brujah Rycerz Zamku
Do潮czy: 04 Lut 2006 Posty: 327 Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof
|
Wys砤ny: Czw Mar 09, 2006 16:42 Temat postu: Re: o kuszy i 艂uku |
|
|
Cadi napisa: |
Wszak naci膮gniety s艂abo 艂uk poniesie z mniejsz膮 si艂膮. |
Tak, ale jak za mocno naci膮gniesz to urwiesz ci臋ciw臋 Cadi, ja bym to Twojego pomys艂u jeden motyw. Za ka偶dy pkt. si艂y jest 5% szans, 偶e ci臋ciwa si臋 urwie (oczywi艣cie stosowane by艂oby to tylko wtedy, gdy gracz chce naci膮gn膮膰 ci臋ciw臋 z pe艂n膮 si艂膮)
Oczywi艣cie tutaj te偶 ma co艣 do powiedzenia jako艣膰 wykonania broni
Bronie kiepskiej jako艣ci: +0% do ryzyka urwania ci臋ciwy
Bronie normalnej jako艣ci: -5% do ryzyka urwania ci臋ciwy
Bronie dobrej jako艣ci: -15% do ryzyka urwania ci臋ciwy
Bronie najlepszej jako艣ci: -25% do ryzyka urwania ci臋ciwy
Nie wiem czy to dobry i por臋czny pomys艂 ale napisa艂em _________________ #Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel" |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
|