ja ze swojej storny boje sie jeszcz eo jedno . wym贸g 6 sztuk broni najlepszej jakosci i kaftanu kolczego z kurtka sku偶ane to dla g艂oje czytaj bez ekwipunku postaci moze by膰 wydatek raptem 72 koron z apancerz plus 6 razy po 30 srebrnych szyling贸w za 6 najlepszej jako艣ci kij贸wczyli ocz膮艂amiajaca suma 9 zk chyba dobrze licze co po zsumowanmiu daje osza艂amiajac膮 sume 81 z艂otych koron (wko艅xcu nikt nie napisal 偶 ebronie niemog膮 sie powtarzac 0 dla tym bardizej wymagajacymych moga sprawi膰 sibie 6 no偶y do rzucania (wko艅cu maja 40 do us) tylko 偶e to kosztuje 180 zk 偶a sze艣c sztuk wiec to juz troche ogranicza. wymagania podrecznikowe s膮 kolosalen wiec ja mysle 偶e niema sie czego obawia膰 Losiu kto zdo艂a uzbiera膰 taka kase i ktory mistrz gry pozwoli taka kase zysjka膰 postaci k贸r abedioze konczyla 2 profesje
kto pozwoli taka kase uzyskac? sorry ale ile kasy ma w tej chwili moj Dieter? (ba i ma juz miecz najlepszej jakosci)... A jestem caly czas na 1 profesji. wiec nie pytaj sie ktory MG. Ba! Szymek by mi sie dorzucil i juz bym mial co najmniej 3 sztuki, najlepiej wykonanej broni . I nie mowie tu o kijach, ani nozach do rzucania... gdyby mi naprawde na $ zalezalo to juz bysmy Sroke wydali... wiec akurat o $ to sie nie martwie...
PS. tak naprawde to powinieniem miec juz 2 bronie najlepszej jakosci... Poczytaj opis Hochlanda w podreczniku, ale to se daruje w zwiazku z bronia palna/mechaniczna... _________________ Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac.
Black, masz racje, troszke inaczej widzimy Warhammera, niemniej z mojej strony idea "legendarnego kowala , miecza , czy innego symbolu <wielko艣ci>" odpada. Mi wystarczy wymog szesciu sztuk oreza najlepszej jakosci: liczac, ze bedzie to bron jednoreczna, to kosztuje to 600zk - w sumie to jest wystarczajacym ograniczeniem dla tej profesji (chyba zaden mistrz nie zgodzi sie, zeby fechtmistrz walczyl 6 kijami!!!). Wywiazala sie dyskusja bardziej zywa, niz wymagal tego problem W kazdym badz razie dziekuje za wypowiedzi.
Kazdy mistrz na swoj sposob upora sie z fechtmistrzem.
Ale chyba nie widzicie jednej rzeczy kotra jest wymagana dla tej profesji... KOGOS kto cie nauczy tak w艂adac mieczem:D trzeba znalesc kolesia co jest leprzy do ciebei i do tego przekonac go aby cie uczy艂 a jak sie chce samemu nauczyc to trzba spedziac LATA na trenigach:D to wtedy o przygodach mozna zapomnic... mimo ze tez sie wlaczy to nie ma czasy na 10 h trenowanie jednego uderzenia dzien w dzien... to jest mistrz walki ... potrafi walczyc wszystkim i wszedzie!!! ale aby to osiagnac to trzeba sie napocic ze hej;D
ale przy okazaji zadam takie cieakwe pytanie czy ktos zna jaks stronke z dodatkami do 2edycji?? Polska czy angielksa?? (mowie o nieoficjalnych dodatkach) cos tam poscaigalem pare profesji itp... ale poza tym roziwnieciem uwzgedniajacym pochodzenie postaci (miejsce itp) i lekkimi propozycjami zmiany walki i magi to niezawiele znalazalem:D A ciekawilo by mnie np. czy ktos zrobil juz kretor postaci aby nie trzba bylo wszystkiego recznie wypelniac... itp itd:d z gory dziekuje;)!!!
Zgodnie z zasad膮: zasady s膮 po to, 偶eby je zmienia膰, u siebie zmieni艂em dosy膰 irracjonalny system rozwoju postaci - czyli profesje i ich rozwini臋cia. Jak? Ano tak, 偶e ka偶dy mo偶e wzi膮膰 dowolne rozwini臋cie - pod okre艣lonymi warunkami:
+10/+1 - zawsze dost臋pne
+20/+2 - posta膰 w trakcie sesji musia艂a sporo 膰wiczy膰 dan膮 umiej臋tno艣膰, np. kilka walk, pracowa艂a w bibliotece itd.
+30/+3 - posta膰 zmierzy艂a si臋 z kim艣 naprawd臋 dobrym, uda艂o si臋 jej dokona膰 czego艣 spektakularnego lub by艂a szkolona przez NPC'a, kt贸ry ju偶 ma takie rozwini臋cie
+40/+4 - posta膰 zmierzy艂a si臋 z legendarnym przeciwnikiem i wygra艂a lub by艂a przez takowego szkolona, ew. rozwik艂a艂a jaki艣 bardzo trudny problem itd.
No i 偶eby nie by艂o za lekko, ka偶de rozwini臋cie kosztuje pierwsz膮 cyfr臋 pomno偶on膮 przez 100, czyli za pierwsze 100, drugie 200 itd. Za pe艂ne rozwini臋cie od +0 do +40 trzeba zap艂aci膰 1000PD.
No i oczywi艣cie inaczej s膮 liczone rozwini臋cia atak贸w i szybko艣ci, max dla speeda to +2 a ataku +3.
W takim razie po co ta ca艂a lista profesji? Ano przydaje si臋 do tworzenia NPC'贸w. Je艣li bohaterowie spotykaj膮 powiedzmy cz艂owieka 艂owc臋 czarownic, to przyjmuj臋, 偶e b臋dzie mia艂 on WW w przedziale 50-70, a SW 60-80 (m贸wi臋 w tym przypadku o 1ED, bo 2 jeszcze nie prowadzi艂em, ale temat i przedstawiona modyfikacja jest dosy膰 og贸lna). _________________ Nadchodzi zima.
Wys砤ny: Czw Mar 02, 2006 16:44 Temat postu: Fechmistrz
Jest mn贸stwo mo偶liwo艣ci, 偶eby jako艣 zracjonalizowa膰 profesj臋 fechtmistrza. Mo偶na mu zabra膰 rozwini臋cia US, przesun膮膰 go na 4 profesj臋 (np. profesje wej艣ciowe: szampierz, mistrz zakonny, skrytob贸jca, 艂owca czarownic) i zrobi膰 ca艂e mn贸stwo r贸偶nych rzeczy, ale nie zmienia to faktu, 偶e w podr臋czniku ta profesja jest skopana. I tego nie da si臋 ukry膰. Na tym polega pisanie podr臋cznika, 偶eby nie dopuszcza膰 do tego, 偶e jedna z profesji, w dodatku tak 艂atwa do wej艣cia w ni膮 (ju偶 jako trzecia!) by艂a tak przesadnie silna.
Osobi艣cie ja jako MG wykre艣li艂em Fechmistrza z listy profesji. Jak kto艣 chce dobrze walczy膰 wr臋cz niech zostanie Szampierzem. Poziom Zab贸jcy Demon贸w (+40 WW) jest dla cz艂owieka nieosi膮galny.
A tak poza tym to nie wiem, czy wiele dru偶yn dosz艂o do trzeciej profesji. Mi zdarzy艂o si臋 to tylko raz, w I ed, po prawie trzech latach niemal cotygodniowego grania. Obecnie w膮tpi臋, 偶ebym w kt贸rejkolwiek z dru偶yn w kt贸rych gram (2 sztuki), b膮d藕 prowadz臋 (1 sztuka) ktokolwiek doszed艂 do trzeciej profesji przed ko艅cem studi贸w.
No i ostatnia sugestia - moim zdaniem znacznie gorzej jest pomy艣lana profesja Weterana. Chodzi o to 偶e po zko艅czeniu pierwszej profesji praktycznie ka偶dy wojownik zostaje weteranem. Wynikiem tego jest 偶e o ile na pocz膮tku gry profesje s膮 zr贸偶nicowane, to po jakim艣 czasie okazuje si臋, 偶e w dru偶ynie mamy 3-4 Wetran贸w. I to jest dopiero niefajne. _________________ Upon these seas
Wherein I drowned so many times
I scatter the ashes of destiny
Still my flames are in hunger
zapomnieli艣my o jednej rzeczy: Fechmistrz faktycznie wymiata w walce, ale do intryg na przyk艂ad si臋 nie nadaje. Przecie偶 taki typ to nawet czyta膰 nie umie co z tego, 偶e zabije jakiego艣 rycerza bez problemu, je偶eli zostanie podpity mocnym trunkiem i zaatakowany przez 4 艂otr贸w naraz (fechmistrz ma -20WW za walk臋 z wi臋ksz膮 liczb膮 wrog贸w ni偶 3, minusy za zalanie robaka a oni maj膮 +20 za du偶膮 przewag臋 liczebn膮 i mo偶e nawet atak z zaskoku). Co wy na to??
I o TO mi chodzi gdy m贸wi臋/pisz臋, 偶e nie znam problemu z postaci膮
przepakowan膮. Ka偶dy musi spa膰/je艣膰/relaksowa膰 si臋. Nawet lisz ma s艂abe strony (rozpuszcza si臋w 偶o艂膮dku trolla).
A wracaj膮c do fechmistrza. Zabra艂em mu +40 US i wej艣膰 na niego mo偶na tylko je艣li znajdziesz nauczyciela, kt贸ry 臋dzie cie uczy艂. Ewentualnie tilea艅skie szko艂y szermiercze. _________________ ...
zgadam sie jak sobie robilem walke postaci fechmistrz na Arcymaga to.... no coz moze daltego ze byla to schematyczna walka ale zanim Sorc cos zrobi to mu fechmistrz 3 atakami zaje**e _________________ to tyle co mialem do powiedzenia.....ALE CO ROBI TU TEN KRASNAL!
Odpowiem nieco przewrotnie.
Bardzo lubi臋 takie profesje, gdzie znajduj膮 si臋 rozwini臋cia +25 i wy偶ej. Przy czym nale偶y pami臋ta膰 o kilku rzeczach. BG, aby w og贸le marzy膰 o zmianie profesji, musi zdoby膰 odpowiedni ekwipunek, znale藕膰 nauczyciela/zapisa膰 si臋 do gildii, lub w jaki艣 inny spos贸b 偶y膰, z danej profesji; nast臋pnie pozostaje nauka wszystkich umiej臋tno艣ci i na koniec wykupienie rozwini臋膰. A w systemie wykupywanie rozwini臋cia o +5, skompletowanie rozwini臋cia +40 kosztuje 3600 PD. Wierzcie, mi prowadz臋 Warhammera od 10 lat i jeszcze nie zdarzy艂o si臋, by kto艣 skompletowa艂 w ca艂o艣ci profesj臋 typu fechmistrz. _________________ #Przyjaciel czy wr贸g ==> Gerhardt z Ostwaldu; cz艂owiek, zabijaka
Kolejnym plusem profesji z du偶ymi rozwin臋ciami jest to, 偶e gracze nie zastanawaj膮 si臋 co kilkana艣cie sesji nad zmian膮 profesji .
Ale i tak najwa偶niejsze jest, by kompletowane przez BG profesji pasowa艂y do kampanii. Nic nie wkurza mnie bardziej ni偶 herszt banit贸w towarzysz膮cy oficerowi i w臋drownemu czarodziejowi pracuj膮cy dla w艂adz miasta. _________________ #Przyjaciel czy wr贸g ==> Gerhardt z Ostwaldu; cz艂owiek, zabijaka
Je艣li dzia艂a艂by pod przykrywk膮 i realizowa艂 poprzez tak膮 wsp贸艂prac臋 w艂asne cele to by艂oby nawet bardzo ciekawe. W ka偶dym innym wypadku wyjdzie jednak kicha, zgadzam si臋.
Poza tym fechmistrz jest mo偶e profesj膮, kt贸ra wydaje si臋 by膰 przegi臋ta. Ale przegi臋t膮 nie jest i ju偶. Wyzwaniem dla takiego mo偶e by膰 nawet jeden skromny zwierzocz艂ek w lesie, wystarczy tylko da膰 temu zwierzocz艂ekowi troszk臋 oleju w g艂owie. _________________ ...
-rzu膰 na WW i sprawd藕... trafi艂e艣 - 7 obra偶e艅, rzu膰 kolejny raz... i znowu 7 , a teraz... tylko 3...
- zwierzocz艂ek rzuci艂 i... nietrafi艂...
To fechtmistrz jest przegi臋ty - u mnie najpierw sie m贸wi, opisuje jak si臋 atakuje np. to j w takim wypdaku (uzbrojenie mizerykordia i n贸偶 - starcie dw贸jki pocz膮tkuj膮cych postaci) siekam no偶em tak na odlew - od do艂u do g贸ry na skos przez tors (wygl膮da ja / ) i...
hmm - ona odruchowo zastawia si臋 kr贸tkim mieczemi... tak - s艂yszsz metaliczny j臋k, gdy dwaostrza si臋 spotykaj膮. (Ja deklaruje pchni臋cie mizerykordi膮 - ataki w realnej walce dwoma bronmi sa wykonywane jeden po drugim - nie symultanicznie - bo to najgorszy pomys艂 - oba niecelne i s艂abe przez to) Jednak u艂amek sekundy potem z ust z艂odziejki wyrywa si臋 westchnienie... jej oczy w臋druj膮 w d贸艂 trafiaj膮c na schowan膮 mi臋dzy 偶ebrami mizerykordi臋. Dziewczyna osuwa si臋 na kolanach i pada na ziemie.
W takiej sytuacji fechtmistrz mo偶e mie膰 problemy - rzut u nas jest tylko potwierdzeniem tego, 偶e wszystko jest jak chcieli艣my - nie jest odpowiednikiem "hmmm to ja atakuje"
Ja z fechmistszem zrobie tak po 1 odejme mu z 15 do US a nsstempnie udostempnie go graczom dopiero po wykonani ujakiej艣 strasznej misi zreszt膮 na ka偶d膮 profesje zawansowan膮 bend膮 musieli zapracowa膰 misj膮 tylko bendzie zale偶a艂o im mocniejsza klasa tym trudniejsza misja.
Mo偶na by tez doda膰 jakie艣 w艂asne wymagania co do danej profesji tak jak u zabujc贸w troli,olb偶ym贸w itp.