Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Zasady, cechy, itd. - pytania i niejasności...
Id¼ do strony 1, 2, 3, 4, 5  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Gorigon
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Do³±czy³: 26 Lis 2004
Posty: 52
Sk±d: Warszawa

PostWys³any: Pon Cze 27, 2005 20:51    Temat postu: Zasady, cechy, itd. - pytania i niejasnoÅ›ci... Odpowiedz z cytatem

Po co jest cecha Magia ?? Oprucz tego ,że trzeba mieć 1 żeby żucać czary.
Co ona daje bo sie doczytac nie moge.
I czy można korzystać z kilku rodzajów magii np. Ognia i Zwierząt.


Poco się pytasz skoro już to zrobiłeś Wink
_________________
Nie Lubimy D&D


Ostatnio zmieniony przez Gorigon dnia Wto Cze 28, 2005 07:32, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Do³±czy³: 05 Gru 2004
Posty: 562
Sk±d: wziąść kase na figurki?

PostWys³any: Pon Cze 27, 2005 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Primo - żeby żucać czary.
Secundo - za każdy poziom Magii dostajesz dodatkową kostkę k10 którą "rzucasz" czary.
Tertio - ludzcy czarodzieje mogą opanować tylko jedną tradycje, np. Ognia ALBO Zwierząt.

PS zmienie temat żeby był ogólnie o zasadach, oki?
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do³±czy³: 18 Sty 2005
Posty: 3965
Sk±d: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWys³any: Pon Lip 04, 2005 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby wyjaśnić kolejną niejasność. Gorigorn zapytał mnie jak zdobywać nowe czary i czy ma się jakieś od początku. Kieruje to pytanie do tych co przeczytali już podręcznik. Według mnie można mieć czary ze startu a zaklęcia zdobywać bez płacenia pd, wystarczy że ma się odpowiednią umiejętność do ich rzucania. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Im szybciej tym lepiej.
Edit: Dowiedziałem sie że:
Można mieć 1 czar ze startu, (Może więcej, tego nie wiem jeszcze).
Za każdy czar którego nie mieliśmy ze startu a chcemy mieć trzeba zapłacić 100 pd.
Jak ktoś może coś dodać to bardzo proszę. Wszyscy będą wdzięczni.
Edit 2 : Z tym wykupywaniem czarów to tylko magia powszechna. Tak jest w podręczniku.
_________________
Jestem mieczem i zbrojÄ…. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus


Ostatnio zmieniony przez Blackswordsman dnia Sro Lip 06, 2005 11:26, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Do³±czy³: 05 Gru 2004
Posty: 562
Sk±d: wziąść kase na figurki?

PostWys³any: Pon Lip 04, 2005 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdobywanie czarów...
aby rzucać czary, BG musi spełniac następujące cztery warunki [ble, ble, ble]
- musi opanować czary, co zapewnia jedna z następujacych umiejętności: magia prosta, magia powszechna, magia tajemna, magia czarnoksieska lub magia kapłańska.

te umiejętności wykupuje sie po 100PD każda, chbya że ma się ze startu i (chyba oprócz guseł) po wykupieniu danej umiejetnosci ma sie dostep do wszystkich czarow z danego rodzaju magii..

była na ten temat dyskusja na forum copernicusa i pisze co pamietam... jak sie gdzies pomyliłem to sory...
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Losiu888
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 05 Lip 2005
Posty: 32
Sk±d: Lublin

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 09:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Umiejetnosc gusla mozna miec jedynie rozpoczynajac kariere jako guslarz.
_________________
Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Hektor
Szabrownik
Szabrownik


Do³±czy³: 09 Lip 2005
Posty: 18

PostWys³any: Sob Lip 09, 2005 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak jest z elfami? one moga poznac wszystkie magie tajemne? na jakich zasadach (ile PD, jaka profesja)? i kto moze zostac arcymagiem? tego w podreczniku nie znalazlem Confused chyba przyjdzie samemu wymyslac.

Edit: jeszcze jedna rzecz mnie meczy - o co chodzi z bronia druzgoczaca i ciezka? chyba im sie cos poprzestawialo w podreczniku (strona 108). Rozumiem, ze bron ciezka pozwala na rzut 2k10 i wybranie lepszego wyniku, ale co daje bron druzgoczaca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Losiu888
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 05 Lip 2005
Posty: 32
Sk±d: Lublin

PostWys³any: Pon Lip 11, 2005 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bron druzgoczaca: na obrazenia rzucasz 2k10 ale wybierasz tylko lepszy wynik.
Bron ciezka:neguje zasade broni druzgoczacej od 2 rundy walki
Jesli bron jest zarowno ciezka jak i druzgoczaca, to zasada "druzgoczaca" dziala tylko w pierwszej rundzie walki.
Przyklad: Otto zaatakowal orka morgenszternem.Trafil, i zadaje obr. rzuca 2k10 (9 i 4 wybiera wynik 9) dodaje sile (3) w sumie zadal 12 obr (rzut k10+sila).W drugiej rundzie walki znow trafil i zadaje obr. Rzuca ale tym razem tylko 1 koscia poniewaz morgensztern posiada ceche broni "ciezka". Czyli od drugiej rundy walki walczy nim jakby byl zwykla bronia reczna nie posiadajaca zadnych cech.

Arcymag (zasada opcjonalna). Awans na Arcymaga nalezy regulowac fabularnie. Kazde kolegiom posiada kapitule rzadzaca nim. Jest to grupa kilku/kilkunastu arcymagow, zaleznie od kolegium. Aby zostac arcymagiem trzeba miec poparcie kapituly swojego kolegium. W zamian arcymagowie przyjmuja postac do grona kapituly. Co oznacza ze arcymagiem mozna zostac tylko po smierci czlonka kapituly.

Elfy (zasada opcjonalna). Elf aby rzucac czary z danej tradycji musi posiadac umiejetnasc "magia tajemna (dowolna)". dzieki tej umiejetnosci rzuca czary danej tradycji. Jesli pozna postac z umiejetnoscia magii tajemnej innego koloru moze sie jej nauczyc za 200pd. Jesli chce sie nauczyc trzeciej tradycji musi wydac 300pd na odpowiednia umiejetnosc.
Przyklad Lei'Orthen jest bursztynowym czarodziejem posiada umiejetnosc "magia tajemna (brazowa)". W swoich podrozach spotkal czarodzieja bedacego alchemikiem (tradycja metalu), ktory chce nauczac mlodego Lei'Orthena. Elf wydaje 200pd na nauke nowej umiejetnosci, i od tej pory zna tajemnice 2 tradycji (tradycja zwierzat i metalu). Gdyby mail okazje poznac kolejna tradycje musialby zaplacic 300pd, za jeszcze nastepna 400pd itd.

Zasady opcjonalne, sa wymyslem mojej druzyny. I sa to tylko propozycje jak mozna grac.
_________________
Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Hektor
Szabrownik
Szabrownik


Do³±czy³: 09 Lip 2005
Posty: 18

PostWys³any: Pon Lip 11, 2005 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki, tak to jest jak sie czyta z brakiem zrozumienia Smile
swoja droga maly OT: dlaczego taki korbacz ma niby wieksze obrazenia tylko w pierwszej rundzie walki? jak dla mnie bzdura Confused

Zasada dla elfow calkiem fajna, ale wydaje mi sie, ze moi gracze beda placic troszke wiecej w PDkach za kolejne kolory.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Crovax
Przepatrywacz
Przepatrywacz


Do³±czy³: 28 Lip 2005
Posty: 6

PostWys³any: Czw Lip 28, 2005 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam takie pytanie: W podręczniku pisze że aby móc wybrać profesje wyjsciowa to należy zgromadzić cały potrzebny ekwipunek i zapłacić 100PD. Ale jesli nie chce zmieniać akyualnej proesji to czy moge pozostać przy obecnej i rozwijać Cechy Główne i Drugorzędne do poziomów wyższych niz te wskazane w rozwinięciu ?
_________________
Legenda powrociła, ==Warhammer== Rulz !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do³±czy³: 18 Sty 2005
Posty: 3965
Sk±d: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWys³any: Czw Lip 28, 2005 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie nie można!! Chyba że prowadzisz jakiś system autorski a nie Warhammera. Zawsze było tak że rozwija sie według schematu rozwinięć profesji. Nie wolno rozwijać rozwinięć których profesja nie ma!!
_________________
Jestem mieczem i zbrojÄ…. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Czw Lip 28, 2005 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chodzi mi o rozwijanie rozwinięć ktorych profesja niee posiada ale o rozwijanie dostepnych rozwinięć ponad poziom podany w rozwinięciu, np. Skryba rozwijajacy zręczność o +15( osiagnął już wszystkie rozwiniecia ale nie chce zmieniac profesji tylko kształcić się dalej jako skryba)
Powrót do góry
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do³±czy³: 18 Sty 2005
Posty: 3965
Sk±d: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWys³any: Czw Lip 28, 2005 14:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To oczywiście że możesz grać nim dalej. Ale w takim wypadku możesz rozwijać tylko umiejętności a nie statystyki. Nikt cię nie zmusza do zmiany profesji. Sam osobiście grałem krasnoludzkim saperem , który miał wszystkie rozwinicia a potem jakieś 1500 pd wolnych a itak nie zmienaiłaem profeji Smile
_________________
Jestem mieczem i zbrojÄ…. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Madras
Szabrownik
Szabrownik


Do³±czy³: 28 Paz 2005
Posty: 18
Sk±d: Kraków :>

PostWys³any: Wto Lis 01, 2005 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Sam osobiście grałem krasnoludzkim saperem , który miał wszystkie rozwinicia a potem jakieś 1500 pd wolnych a itak nie zmienaiłaem profeji"
I to jest właśnie absurd systemu profesji WFRP.
_________________
Nadchodzi zima.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do³±czy³: 18 Sty 2005
Posty: 3965
Sk±d: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWys³any: Sro Lis 02, 2005 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O co ci chodzi? Ja nie widze tu absurdu. Miałem 1500 wolnych pd i nie rozwijałem nic , nadal mam Wink tylko teraz to coś ponad 2000. Gram postacią i nie rozwijam jej ponieważ uczy się ona tylko wyszukanych umiejetnośći i wciąż szuka nauczycieli. Razz
_________________
Jestem mieczem i zbrojÄ…. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Madras
Szabrownik
Szabrownik


Do³±czy³: 28 Paz 2005
Posty: 18
Sk±d: Kraków :>

PostWys³any: Sro Lis 02, 2005 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak tam uważasz, zresztą punkty doświadczenia z założenia są czymś abstrakcyjnym, więc nie ma co za bardzo się rozwodzić nad realizmem.
_________________
Nadchodzi zima.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3, 4, 5  Nastêpny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group