Ja ju偶 mam podr臋cznik od 3 dni ale jeszcze nie mialem okazji zgra膰, bo ja jestem MG i musze go przeczyta膰 偶eby za艂apa膰 mechanika itp. itd. _________________ #SESJA Wzg贸rza: Gottri Gortengrot ( Grot )
#SESJA Altdorf: Urgrim Drukenheim - gladiator
Podr臋cznik ju偶 mam, a gra膰 bede dopiero na obozie... Przynajmniej sensowna, sprawdzona dru偶ynka b臋dzie.. Tylko znowy MGowanie mnie czeka... Ech... Teraz to maja wym贸wke sensown膮... _________________ Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dr臋cz膮ce Ci臋 pytania!
Ja niestety nie gra艂em Powodem jest problem praktycznie ka偶dego m艂odego polaka. Nie mam pieni臋dzy na podr臋cznik Ale przewodnicz膮cy szkolnego klubu bedzie kupowa艂, wi臋c napewno zagram. _________________ #Sesja Przyjaciel czy wr贸g? - Frank albo Fred
Moja dru偶yna ju偶 zbiera kase, i mamy zamiar w przeciagu dwoch tygodni calkowicie przerzucic sie na Nowego Warm艂otka, albowiem grupa uzna艂a, 偶e WFRP wyglada bardzo dobrze, i tak samo smakuje Tak wiec bedzie dobrze. _________________ 'Rzucam zakl臋cie "Ochrona Przed 艢mierci膮"...' - pewien niedo艣wiadczony gracz w obliczu spotkania z ostateczna realno艣ci膮 (tzn. 艢mierci膮...)
Wys砤ny: Wto Lip 05, 2005 11:41 Temat postu: Wteteran :p
Qrde wyszlo na to ze jestem starym wyjadaczem.:p Jestem juz po 5 sesjach.
Walka mimo ze na 1 rtzut oka zalatuje dnd to sprawdza sie wysmienicie. Wreszcie mechanika ma cos do powiedzienia przy fantazji graczy. Juz nie trzeba wymyslac na bierzaco zasad zeby utemperowac graczy.
Magia ma natomiast 1 powazna wade, trudno jest utemperowac ucznia czarodzieja ktory czaruje na lewo i prawo (a wbrew pozorom ma czym). Tzeentch nie ma nic do powiedzenia (1 kosc czarujacego), a sposob opisany w mistrzu gry jest dla mnie troche zbyt naciagany (a juz napewno zeby wykorzystac go na 0-poziomowym magiku).
Wiecej wyjdzie w dalszym praniu, przy potezniejszych postaciach... _________________ Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac.
Hmm... jestem po 3 sesjach, niby ma艂o, ale stary system zna艂em do艣膰 dobrze, tak wi臋c mysl臋, 偶e mog臋 ju偶 co艣 tam powiedziec. Druga edycja jest nieco bardziej skomplikowana zasadowo od pierwszej, to mo偶e by膰 wada, z tym 偶e mimo tej "komplikacji" wiele rozwi膮za艅 wydaje mi si臋 ciekawszych ni偶 wcze艣niej. pewnie wszyscy si臋 zgodz膮 偶e magia wygl膮da duzo ciekawiej, a i walki s膮 tez inne. Z tym, 偶e s膮 bardziej "dd-kowe" chyba si臋 nie zgodz臋...dalej pozostaje stary dobry klimat, jeden porz膮dny cios i do piachu. Ci臋偶ej trafi膰, za to trafienie wywo艂uje do艣膰 nieprzyjemne skutki
minusy??? - chyba g艂贸wnie to 偶e podr臋cznik taki kr贸tki, ma艂o magii, ma艂o bestiariusza, niestety chodzi o kase, no ale c贸z....generalnie wra偶enie system robi niesamowite, moim zdaniem, jeden z najlepszych system贸w do gry w tej chwili..... no i ten genialny 艣wiat
Witam
Ja juz mialem okazje grac w nowego Mlotka, co mnie przy okazji zachecilo do zalozenia profilu. Mechanika jest w zasadzie swietna, ale magia... jak juz Losiu888 napisal, jest przegieta. Po przeczytaniu podrecznika nasuwa sie jeszcze jedno - z punktami szczescia nawet mag ktory rzuca co najnmniej dwoma kostkami jest praktycznie bezkarny i nie musi sie obawiac manifestacji chaosu. Do tego dochodzi, ze nie musi sie uczyc czarow, bo ma je z miejsca po zdobyciu umiejetnosci magii tajemnej - rozwiniecie maga kosztuje podobnie w PDkach, co wojownika, a jest duzo silniejszy
Walka - dynamiczna, moze nawet za bardzo. Fajnie posyla sie przeciwnika do piachu jednym ciosem, gorzej, ze on moze zrobic to samo. Druzynka, ktora prowadze, juz to odczula na swojej skorze
Zjechana dalej jest zasada z dostepnoscia przedmiotow (czy ktos w ogole tego uzywal?). Okazalo sie, ze w duzym miescie druzynka nie mogla kupic miecza, bo nikt nie mogl wykonac udanego testu plotkowania (nie mial takiej umiejetnosci ) Trzeba samemu podejmowac decyzje czy cos jest dostepne w miescie czy nie.
- z punktami szczescia nawet mag ktory rzuca co najnmniej dwoma kostkami jest praktycznie bezkarny i nie musi sie obawiac manifestacji chaosu.
Witam
Z tym stwierdzeniem sie nie zgodze. Co艣 mi w g艂owie 艣wita, nie wiem czy po przeczytaniu podrecznika czy po przeczytaniu jakiegos forum .. ale wedlug mnie nie mozna uzyc punktow szczescia do przerzucenia jakiegos wyniku na kosciach gdy chce sie rzucic czar Cytujac tekst z podrecznika - str.143
Cytat:
1 PS pozwala na powt贸rzenie nieudanego testu cechy lub umiej臋tno艣ci.
Hmmm wiec Magia jest cecha - ok .. ale nie testujemy jej jako cechy bo ona tylko okresla liczbe kostek przy rzucaniu czaru Wg mnie PS nie powinny sie liczyc do Magii .. Jezeli cos pokrecilem to prosze mnie poprawic ..
A co do tej dostepnosci rzeczy .. nigdy tego nie uzywalem .. nie uzywam ..i nie bede uzywal bo wydaje mi sie to smieszne Sam wszystko obmyslam .. czy dac im ten miecz czy nie Zalezy to oczywiscie od miasta, wsi w ktorej sa bohaterowie itd.
Przyznaje racje, Durinie... twoja interpretacja jest zupelnie sensowna, i przynajmniej gracze na moich sesjach beda musieli sie powaznie zastanowic czy grac magiem ale i tak mag za szybko sie rozwija
Tez nigdy nie uzywalem tabelek dostepnosci, ale fajnie byloby moc ich uzywac, bo wtedy byloby na co zwalic wine i na pytanie "a czemu nie ma w tym miescie takiego miecza?" moglbym odpowiedziec "bo tak jest w podreczniku"
Wys砤ny: Pon Lip 11, 2005 11:34 Temat postu: NASZ A OCENA NOWEJ EDYCJI WFRP.
GRAMY JUZ W WFRP PRAWIE 10 LAT I... NO WLASNIE 10 LAT I WSZYSTKO PRYSNELO JAK BANKA MYDLANA W TYM ROKU!!! TEN NOWY PODRECZNIK JEST FATALNY - PRZYKLADY:
SZATA GRAFICZNA
1. RYSUNKI SCIAGNIETE ZYWCEM Z BATTLA I WARCRY'A
2. NIEDOCIAGNIECIA GRAFICZNE NP. STR.86 KRASNOLOD Z DZIWNA STOPA, SWOJA DROGA ZERRZNIETY ZYWCEM ZE STAREJ EDYCJI BATTLA, STR.88 - GDZIE RAMKI??? NO I TABELA NA STR.118 COS IM SIE SPIERDZIELILO W PUNKCIE "CO SIE GAPISZ NA MOJEGO NIZIOLKA"
3. DLACZEGO NOWE LOGO I PAPIRUSY TO PHOTOSHOPOWE TRICKI???
4. CHCECIE WIECEJ TO SPOJRZCIE NA NOWA KARTE BOHATERA I SPROBUJCIE COS NA NIEJ ZNALEZC PODCZAS SESJI OSWIETLANEJ SWIECAMI...
5. WSZENDOBYLSKIE LOGO ZLOTEGO MLOTECZKA ZYWCEM WYKROJONE TAKZE Z BATTLA.
TWORZENIE BOHATERA
1. BRAK KLAS ZAWODOWYCH - NIAZALEZNIE CZY JESTES SZCZUROLAPEM CZY MAGIEM A MOZE RYCERZEM MASZ TO SAMO BRACIE - KOCYK, KOCIOLEK ITD. ITP. NO NIE LICZE DODATKOWEGO WYPOSAZENIA KTORE MA DANA PROFESJA.
2.WYOBRAZ SOBIE ZE MASZ DRUZYNE SKLADAJACA SIE Z CZTERECH ELFOW - WSZYSCY PRAWIE SA KLONAMI (WSZYSCY MAJA OKRESLONA TAKA SAMA ILOSC UMIEJETNOSCI I ZDOLNOSCI POCZATKOWYCH)
3. BRAK PODZIALU NA LICZBE UMIEJETNOSCI WZGLEDEM WIEKU.
4. UMIEJETOSCI - ZDOLNOSCI. CIEKAWE PO CO TEN PODZIAL BO NIEWIELE WNOSI ON DO GRY POMIMO ZE AUTORZY TWIERDZA ZA TO BARDZO ISTOTNE. RADZIMY SIE WCZYTAC W AKAPIT POD TYTULEM "UMIEJETNOSCI A ZDOLNOSCI" NA STR.89 (FAJNY MI PODZIAL - ZDOLNOSCI NIBY WRODZONE A TEZ MOZESZ SIE ICH NAUCZYC JAK UMIEJETNOSCI)
5. OGOLNIE TO PRAWIE KAZDA POSTAC ZACZYNA GRE Z NIENAJGORSZYM EKWIPUNKIEM... CHYBA TROSZKE TEGO ZA WIELE.
EKWIPUNEK
1. PROBUJCIE KUPIC TYLKO BUTY... LUB KOSZULE... TRUDNO ECHH?
2. RESZTA W SUMIE CALKIEM OK! FAJNY TEN OPIS PIJANSTWA I TAKIE TAM...
WALKA
1. NA PIERWSZY RZUT OKA TO FAJNIE ZE WSZYSTKO TAKIE SZCZEGOLOWE ALE... SPROBUJCIE PLYNNIE ROZEGRAC, UTRZYMUJAC KLIMAT WALKE DRUZYNY Z KILKOMA WROGAMI.
2. NIBY FAJNIE ZE WZROSLA SMIERTELNOSC OD ZADAWANYCH CIOSOW ALE... SMIERDZACY PIJACZEK LEZACY W RYNSZTOKU TO SMIERTELNY WROG NAWET DLA CIEBIE HEROSIE!!! NIE BEDZIE PRZESZKADZALO TO TYM KTORZY NIE MAJA PROBLEMU Z CZESTA ZMIANA POSTACI.
3. INICJATYWA???!!!! NO W艁ASNIE TO ZR + 1K10 NIBY FAJNIE ALE KAZDY RZEMIESLNIK LUB OSOBA BARDZO ZRECZNA MANUALNIE JEST SZYBKA JAK BLUSKAWICA I SPROBUJ JA ZASKOCZYC W WALCE...
4. FAJNIE BO PIESCI ZADAJA TAKA SAMA ILOSC OBRAZEN CO BRON IMPROWIZOWANA - CZYLI BAZ ROZNICY CZY W LEB DOSTANIESZ KRZESLEM ALBO PIESCIA. ROZNIC TYLKO WTEDY GDY MASZ PANCERZ.
MAGIA
1.SWOJA DROGA FAJNIE JEST BYC MAGIKIEM - NAWET GUSLARZEM BO MOZNA KONKRETNIE WYMIATAC!!!
RELIGIE I WIERZENIA
1. NAPRAWDE UDANY ROZDZIAL!
MISTRZ GRY
1. SADZE ZE MOJ MISTRZ GRY NIEWIELE Z NIEGO SKORZYSTA HE HE... PO BRETONSKU - 呕ENUA!!!
2. JEDYNIE TRUCIZNY, CHOROBY ITP. ZASLUGUJE NA POCHWALY.
IMPERIUM
1. ZA DUZO HISTORII ZBYT NASUWAJACEJ NA MYSL BATTLA!!! A ZA MALO ISTOTNYCH INFORMACJI O SWIECIE - PRZECZYTAJCIE SOBIE NP. OPIS BRETONII. O RESZCIE NIE WSPOMNE.
2.KOLOROWA MAPA NA DWIE STRONY JEST MNIEJ PRZYDATNA NIZ TA CZARNO BIALA W POPRZEDNIM PODRECZNIKU...
3. GDZIE GEOGRAFIA KLIMATI OPIS WYGLADU KRAIN??? CO ZA G脫W..O!!!
BESTIARIUSZ
1. BEZ KOMENTARZA!!! BEZ DODATKU ( KTORY W POLSCE PEWNIE WYJDZIE ZA 5 LAT) ANI RUSZ!!!
NO I NA FINAL ZAJEBISTY SCENARIUSZ OSADZONY W EPICKIM CZASIE PO ARCHAONOWSKICH WOJA呕Y!!! BOMBA!!!
..."W DRAKWALDZIE WCIA呕 GRASUJA POTWORY"... A W BLACKINDUSTRIES IDIOCI!!!
P.S. ZOSTAJEMY PRZY STARYM WFRP SPOD PI脫RA CH艁OPAK脫W ZE STAREJ GWARDII GAMES WORKSHOP. MI艁EGO GRANIA W NOWA EDYCJ臉!!! POLECAMY!!!
4. UMIEJETOSCI - ZDOLNOSCI. CIEKAWE PO CO TEN PODZIAL BO NIEWIELE WNOSI ON DO GRY POMIMO ZE AUTORZY TWIERDZA ZA TO BARDZO ISTOTNE. RADZIMY SIE WCZYTAC W AKAPIT POD TYTULEM "UMIEJETNOSCI A ZDOLNOSCI" NA STR.89 (FAJNY MI PODZIAL - ZDOLNOSCI NIBY WRODZONE A TEZ MOZESZ SIE ICH NAUCZYC JAK UMIEJETNOSCI)
Hm, jak dla mnie jest to podzia艂 idealny, i najwyra藕niej masz Matadorze problemy z czytaniem. Umiejetnosci testujesz, kiedy je wykonujesz (np. Wspinaczka) a zdolnosci sa jakby 'Umiejetnosciami pasywnymi', i nigdy ich nie testujesz. Logiczne jak dla mnie, i bardzo sensowne...
Cytat:
2. NIBY FAJNIE ZE WZROSLA SMIERTELNOSC OD ZADAWANYCH CIOSOW ALE... SMIERDZACY PIJACZEK LEZACY W RYNSZTOKU TO SMIERTELNY WROG NAWET DLA CIEBIE HEROSIE!!! NIE BEDZIE PRZESZKADZALO TO TYM KTORZY NIE MAJA PROBLEMU Z CZESTA ZMIANA POSTACI.
E. Im d艂uzej czytam twoj post, tym bardziej przekonujesz mnie, ze powinienes grac w D&D albo Earthdawna.. Jacy kuna herosi! To jest WARHAMMER - niebezpieczny swiat Dark Fantasy, a nie zadne powalone Hero. Tutaj byle oprych moze byc smiercionosny! Rotfl... I oto wlasnie chodzi...
Cytat:
4. FAJNIE BO PIESCI ZADAJA TAKA SAMA ILOSC OBRAZEN CO BRON IMPROWIZOWANA - CZYLI BAZ ROZNICY CZY W LEB DOSTANIESZ KRZESLEM ALBO PIESCIA. ROZNIC TYLKO WTEDY GDY MASZ PANCERZ
I znowu - Piesciami nikogo nie mozesz zabic, to po pierwsze, jak i nie rzuczasz na krytyki (wyobrazaz sobie z e piescia urywasz komus g艂owe?)...
Cytat:
1.SWOJA DROGA FAJNIE JEST BYC MAGIKIEM - NAWET GUSLARZEM BO MOZNA KONKRETNIE WYMIATAC!!!
Ach, Guslarzem znasz takie potezne zaklecie ze prosze siadac, zmieciesz caly regiment, poskormisz demona, itp. A po drugie, jak wyrzucisz jeden na kostce to jest automatyczna przegrana... I juz leca rzudy na Manifestajcje Chaosu. _________________ 'Rzucam zakl臋cie "Ochrona Przed 艢mierci膮"...' - pewien niedo艣wiadczony gracz w obliczu spotkania z ostateczna realno艣ci膮 (tzn. 艢mierci膮...)
WIEC KOLEGO SZABROWNIKU - POPELNILES KILKA ISTOTNYCH BLEDOW LOGICZNYCH!!!
W POPRZEDNIEJ EDYCJI UMIEJETNOSCI KTORE SIE TESTOWALO I NIE TESTOWALO BYLY RAZEM. NIE BYLO ZADNEGO PODZIALU BO BYL ON W 100% ZBEDNY. PODZIAL ZOSTAL ZROBIONY CHYBA DLA TYCH CO MAJA PROBLEMY Z PROSTYMI ZASADAMI. TERAZ WFRP WYGLADA JAK DLA DZIECI DO 15 ROKU ZYCIA - TRZEBA IM WSKAZAC ZE SA UMIEJETNOSCI KTORYCH SIE MOZESZ NAUCZYC I KTORE SA WRODZONE, KTORE TRZEBA TESTOWAC A KTORYCH NIE.
KOLEGO - HEROSIE!!! PRZECZYTAJ TO JESZCZE RAZ ALE UWAZNIE. ZWROT HEROSIE ZOSTAL UZYTY PRZESMIEWCZO. I CHYBA MASZ RACJE BO NOWY WFRP BARDZO TERAZ UPODOBNIL SIE DO D&D. Z DARK FANTASY NIEWIELE MU ZOSTALO.
SKORO UWAZASZ ZE PIESCIAMI NIE DA SIE NIKOGO ZATLUC NA SMIERC TO GRATULUJE OPTYMISTYCZNEGO PODEJSCIA DO ZYCIA. ALE KOLEGO SZABROWNIKU MIALES USTOSUNKOWAC SIE DO ILOSCI OBRAZEN ZADAWANYCH ZAROWNO PRZEZ PIESCI JAK I BRON IMPROWIZOWANA...
NIKT NIE NAPISAL ZE GUSLARZ ZMIATA CALE REGIMENTY LUB POSYLA DEMONY DO PIACHU - TO TWOJE NIEZBYT PRZEMYSLANE SLOWA. CZARY NIE MUSZA BYC AZ TAK POTEZNE ZEBYS MUSIAL SIADAC... ALE PRZY OBECNYCH ZASADACH SA POPROSTU DOBRE.
PROPONUJE USIASC ZE STARYM I NOWYM PODRECZNIKIEM JEDNOCZESNIE I POROWNAC SOBIE POSZCZEGOLNE DZIALY. (ALE DOKLADNIE!!!)
JESLI NADAL BEDZIESZ TWIERDZIL ZE NOWY WFRP JEST LEPSZY TO NAPISZ NAM DLACZEGO I UZASADNIJ.
TROCHE BARDZIEJ KONKRETNIE HEROSIE
P.S. I PYTANIE NUMER JEDEN - GDZIE ODNAJDUJESZ MROK O KTORYM PISALES W NOWEJ EDYCJI??? BO W STAREJ JEST DLA NAS ZAWARTY OD PIERWSZEJ DO OSTATNIEJ STRONY. JA MAM WRAZENIE ZE NIE OPISY A RYSUNKI (SWOJA DROGA WYGLADAJACE JAK DLA DZIECI) MAJA TWORZYC KLIMAT TEJ NOWEJ EDYCJI.
Szanowny panie matadorze...
Ktory swiat bardziej mroczny:
-taki gdzie kazdy kazdego moze zabic praktycznie 1 ciosem (lub kilkonastoma z piesci :p)
-czy taki gdzie 3/4 ciosow odbija sie od doswiadczonego wojownika
albo
-taki w ktorym ludzie zyja sobie w miare bezpiecznie, i sa nieswiadomi niebezpieczenstwa
-czy taki przez ktory wlasnie przetoczyla sie wyniszczajaca wojna, ranni, sieroty i zarazy spotyka sie na kazdym kroku
Podrecznik sam w sobie moze nie jest taki mroczny, ale jego zawartosc jest mroczna jak najbardziej. Pooza tym podrecznik nigdy nie nyl mocna strona mlotka. Po0 prostu przekazywal wiedze jak to podrecznik. Nie ma porownania chociazby do polskiej Neuroshimy, 7th Sea czy ktoregokolwiek z WoDa _________________ Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac.