Jestem w trakcie tworzenia prywatnej Księgi Krasnoludzkich profesji. Trochę roboty za mną, ogrom jeszcze przede mną, ale ogólny zarys prezentuje się jak na razie ciekawie. Pierwsza osoba której udostępnię kompilacje będzie to mój wieloletni przyjaciel i mistrz gry, z którym nie raz prowadziliśmy zażarte dysputy na temat zasad, historii i innych zagadnień świata WFRP, co więc uważam że będzie najsurowszym odbiorcą i najlepiej zreferuje moja pracę. Potem, po poprawkach puszczę ją w w obieg po kręgu mych znajomych/przyjaciół z którymi grywam już od wielu lat, by wypowiedzieli co sądzą o KK.
Temat zacząłem by wysłuchać waszych propozycji, może ktoś ma jakiś pomysł na ciekawą profesję, jakieś ciekawe zagadnienia odnośnie rasy krasnoludów które ubarwiły by KK.
Może znajdzie się jakiś obyty MG którego zainteresowało by zreferowanie pracy.
Do³±czy³: 17 Sie 2006 Posty: 1751 Sk±d: z nienacka :D
Wys³any: Czw Lis 26, 2009 20:58 Temat postu:
Ja tak na szybko mam jedną sugestię - przydałaby się profesja krasnoludzkiego strzelca - Thunderer z bitewniaka. W podręczniku jakoś mi tego brakuje, no chociaż można go robić 'na podstawie' innych klas to zamiast prowizorki przydałby się składny projekt indywiduum jakim taki wojownik jest.
A nawet skoro już mówimy o 'Księdze Krasnoludów' to może warto by uzupełnić profesje o wszystkie znane nam ( i lubiane ) bitewniakowe - Longbeard, Hammerer.
Dodatkowo można być przedyskutować obszerniej sprawę krasnoludzkiej inżynierii... _________________ #Wichry Północy, Kazdin
#Ciężkie jest życie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera
Co do profesji bitewnych te już mam opracowane, zaczynając od "podstawowego" wojownika klanowego, potem jak by trzy drogi możliwości:
- strzelec Thunderer i wersja weterana "Mistrz gromu"
- piechota Hammerer, Ironbreaker, Longbeard
- zwiadowca/ranger Kusznik, Bugman's Ranger
Oczywiście wszystkie w polskich nazwach:)
Profesja podstawowa bardzo ciekawie wyszła Farmer
I zaawansowana profesja Górnika - Poszukiwacz rudy
Teraz zastanawiam się właśnie nad profesjami "umysłowymi", myślałem nad czymś takim (profesje oczywiście poziomowane):
- Terminator, Inżynier, Mistrz Inżynierii
-Skryba run, Kronikarz, Mistrz kronikarzy
Odłam inżynierii Pilot i jakaś zaszczytniejsza Dowódca skrzydła czy jakoś podobnie.
Odłam inżynierii Bombardier/saper wersja weteran- Wielko Ogniowy
Oraz Najzacniejsza jak w 1ed Mędrzec
Co uważasz?
Nazwy oczywiście do przerobienia, co do poziomowania profesji mi się to podoba i nie zmuszam nikogo do polubienia tego, aczkolwiek na pewno tego nie zmienię
Do³±czy³: 17 Sie 2006 Posty: 1751 Sk±d: z nienacka :D
Wys³any: Pia Lis 27, 2009 01:14 Temat postu:
poziomowanie profesji jest akceptowalne jeśli jest zrobione z sensem, ale moim zdaniem warto zostawić furtkę dla gracza jakby postanowił zmienić zajęcie.
Co do wojowników, to nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że chcesz stopniować kolejno Hammerer, Ironbreaker, Longbeard bo ja tak to:
Hammer, czy jak kto woli polski Młotodzierżca chyba, jak sama nazwa wskazuje walczy młotem bojowym, wiązanie ściśle z 'Długobrodymi' którzy sięgali także( i chyba głównie) po topory jest zbyt schematyczne... tak samo jednoznaczne powiązanie Ironbreakera - postaci ściśle, ze tak powiem tankującej: gromril, tarcza etc. - z wojownikami skupionymi na sianiu zniszczenia potęgą młota lub topora jest moim zdaniem naciągane.
A jeśli nie i od razu tak zamierzałeś zrobić/zrobiłeś 3 ścieżki wojownika pieszego w zwarciu to sory za zbędny wywód.
Zasadniczo czekam niecierpliwie na ujawnienie zwartości, wiesz jakieś próbki, sample dla ciekawskich. Jakby coś jestem gotowy zreferować, skomentować pomimo tego, że nie jestem obytym MG mam trochę doświadczenia a 'krasiami' ( co mogą na przykład potwierdzić tutejsi stali bywalcy ) oraz odpowiedni staż gracza i obycie kostkowo-zasadowe. _________________ #Wichry Północy, Kazdin
#Ciężkie jest życie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera
Poziomowanie chodziło mi tutaj np. o Gromowładnego- przejście na Mistrza Gromu (Weterana Gromowładnych) będzie możliwe jedynie po skompletowaniu poprzedniej profesji. Tak samo Kronikarz - Mistrz Kronikarzy, Inżynier- Mistrz Inżynierii ( Dostanie zaszczytnego statusu Mistrza będzie powiązane, ze ścisłym poświęceniem się tejże profesji)
Coś w stylu "tytułu naukowego" no i do tego nowa profesja, więc więcej zabawy i przyjemności w rozwijaniu postaci;)
Co do profesji wojskowych nie są one "poziomami" następującymi po sobie, choć jeżeli ktoś tak będzie chciał rozwijać postać oczywiście może (hipotetyczny przykład: wojownik klanowy- zaszczyt awansu i szkoła Młociarzy, długie walki koniec bitew - powołanie do oddziałów broniących Ungrim-Ankor np. nowe zagrożenie podziemne skaveny- co za tym idzie przeszkolenie, wiele lat walk- uratowanie bratanka króla zaszczytne nadanie statusu Długobrodego).
Są to oddzielne profesje mniej bądź bardziej zaawansowane które nie muszą być ze sobą powiązane, ale mogą.
Długobrody na ten przykład uznałem że będzie to forma ukoronowania wojownika weterana oddanemu sprawom Dawi, marzenie młodych Krasnoludów i cel który przyświeca ich drodze wojownika.
Hammerer elitarna jednostka doskonale wyszkolonych Krasnoludzkich wojowników uzbrojonych w wielkie młoty dwuręczne bądź młoty bojowe i tarcze, w zależności od pełniącej funkcji i zadania które maja do wypełnienia. Tak jak bywało na wojnach wojownik posiadał kilka broni mogła się złamać, wypaść, tudzież przyszło mu walczyć w niedogodnym miejscu gdzie dwuręczna broń była nieprzydatna. Kolejna sprawa założenia taktyczne bitwy, ale nie będę sie rozgadywał.
Innymi słowy każdy gracz ma swój preferowany styl walki i wymarzony schemat jakim chciał by poprowadzić swoja postać, dla tego w tworzeniu tych profesji dałem dość lużne możliwości "modyfikowania" ich.
Przykład ekwipunek jest opisowy, czyli nie ma napisanego pełna zbroja Płutowa, miecz, buty garnek i łopatka do kopania w piaskownicy i każdy musi to mieć. Zrobiłem to w ten sposób (W opisie zawarłem również modę, jak krasnoludy lubią się nosić, a według mnie jest to klimat wikiński-słowiański) :...
Wyposażenie:
NoszÄ… szykowne wytrzymaÅ‚e ubrania w kolorach klanowych (uniformy) - wysokie podkute buty, weÅ‚niane spodnie, lniane koszule nad kolana zapinane na fibule, weÅ‚niane bÄ…dź skórzane kaftany (w zależnoÅ›ci od upodobaÅ„) na zimniejsze dni, weÅ‚niane pÅ‚aszcze z wyhaftowanym symbolem Karaku, klanu i jednostki, podszyte lnem- które sÅ‚użą również jako koc zapinane na zapinkÄ™. Pasek który podtrzymuje odzienie w pasie, oraz pas wojskowy dopinajÄ…cy zbrojÄ™ najwyższej jakoÅ›ci. . Jako zbroja sÅ‚uży im skórzania bÄ…dź przeszywanica najczÄ™sciej w formie dÅ‚ugiego kaftana, na którÄ… zakÅ‚adajÄ… gromrilowy pancerz. CzÄ™sto jest to kolczuga z rÄ™kawami uzupeÅ‚niana o elementy pÅ‚ytowe, a nawet peÅ‚ny pancerz pÅ‚ytowy. Ich zbroje bywajÄ… misternie zdobione, zÅ‚ocone, inkrustowane i oprawiane kamieniami szlachetnymi w zależnoÅ›ci od upodobaÅ„. Nie rzadko naznaczone potężnymi runami. GÅ‚owy chroni mistrzowski „peÅ‚ny” gromrilowy Krasnoludzki heÅ‚m zaopatrzony w kolczy czepiec i skórzany bÄ…dź pikowany uszal/czepiec który traktója jako wykÅ‚adnik statusu. Niektórzy brody zabezpieczajÄ… przez misternie zdobione Gromrilowe osÅ‚ony. Jako broÅ„ stalowa okrÄ…gÅ‚a tarcza przynajmniej najwyższej jakoÅ›ci spoczywa na plecach z rzeźbionymi bÄ…dź malowanymi symbolami twierdzy klanu i przodka ( praktycznie niemożliwe jest znalezienie 2 identycznych tarcz), u pasa spoczywa jednorÄ™czny mÅ‚ot, bÄ…dź bojowy kilof(czekan) i bojowy topór. Jedna z broni zawsze jest najwyższej jakoÅ›ci. U pasa bÄ…dź w bucie ukryty sax a na pasku z tyÅ‚u poziomo umieszczony scramasax jako broÅ„ zapasowa. CzÄ™sto noszÄ… ze sobÄ… również broÅ„ dwurÄ™cznÄ…, w zależnoÅ›ci od upodobaÅ„ krasnoluda i wykonywanej misji. CaÅ‚oÅ›ci dopeÅ‚nia stalowa manierka, bukÅ‚ak z piwem i obowiÄ…zkowy kufel z symbolem jednostki, regimentu i godnoÅ›ciÄ… wÅ‚aÅ›ciciela.
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach