Wys³any: Nie Sty 25, 2009 20:12 Temat postu: Bogowie w II edycji
Czas chyba ruszyć odrobinę ten dział, bowiem czym by byli nasi bohaterowie bez swoich Bogów. Z zakresu pierwszej edycji wiele, choć nie wszystkie, sprawy zostały wyjaśnione. Wydano już drugiego młotka, a o Bogach cisza... a oni z pewnością dają o sobie znać.
Piszcie o tym co sądzicie na temat Bogów w nawej edycji Warhammer... czy zaszło wiele zmian, czy są one pozytywne bądź negatywne, czy informacje o panteonie bóstw są dla was wyczerpujące i satysfakcjoujące. _________________ Poeta to ktoś, kto pragnie w jasny dzień pokazać światło księżyca
Na wstępie trzeba wspomnieć że coraz więcej graczy prowadzi postacie nie wierzące w nikogo lub w nic poza samym sobą, złotem i skarbami lub sławą.
Co do bóstw w drugiej edycji to część została opisana dokładniej w podręczniku podstawowym niż zrobiono to w pierwszej edycji ale te same informacje można było znaleźć w dodatkach. Dobrze że w podręczniku głównym umieszczona wreszcie Sigmara , którego jakimś trafem w podręczniku głównym ed pierwszej nie było. Poza tym są pewne zmiany w "mniej ważnych" bóstwach. Stare i bardziej legendarne pominięto w drugiej edycji dodając za to nowe, inne. Ogólnie poza zmianami kosmetycznymi znaczących różnic raczej nie ma jeśli chodzi o panteon. Przynajmniej dla mnie.
Najbardziej chciałem zwócić jednak uwage tak poza tematem przewodnim , że wypowiadam sie jako przeciwnik drugiej edycji:) A gdzie ci wszyscy którzy grają II edycyjnego warhammera?? _________________ Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.
MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Do³±czy³: 12 Wrz 2005 Posty: 567 Sk±d: Z Wezendorfu
Wys³any: Sro Lut 18, 2009 12:22 Temat postu:
Moim zdaniem nie jest istotne czy pierwsza czy druga edycja. W obu bogowie zostali słabo potraktowani. Nie ma opasłych opisów każdego małego bóstwa. W młotku jest dana możliwość dla MG aby sam ich kreował. W ten sposób. Blackowy Khorne przy moim to jak to jak kociak przy rzeźniku a mój przy Valdisowym to jak niewinna panienka itp itd. I tak wszystko jest ograniczone przez MG. W DD bogowie są zbyt mocno opisani i 15 jest od nienawiści każda w innym aspekcie 25 jest od miłosierdzie etc. Tutaj mamy pole do popisu. To że w książce nie ma jakiegoś boga nie znaczy że nie możemy go stworzyć lub przerobić dodając mu nowe aspekty. _________________ #Przyjaciel czy Wróg? => Ludiver, człek
Wbrew pozorom, łatwiej jest teraz grać kapłanem niż kiedykolwiek. W niedawno wypuszczonym do obiegu dodatku "Tome of Salvation" opisani są wszyscy główni bogowie Starego Świata oraz wielu pomniejszych bożków.
Przykładowo, każda prowincja Imperium ma własny panteon pomniejszych bożków (np. Dziadek Reik czy Katya w Reiklandzie) zajmujących się konkretnym aspektem życia lub terenu. Co ważne, są to bogi nieznane poza granicami landu.
Wielu ludzi narzekało, że usunięto Khaine'a czy Dawną Wiarę. Oczywiście jest to nieprawdą. W Tome of Salvation opisano (wprawdzie dość skromnie ale znacznie szerzej niż w I edycji) kult "ludzkiego" Khaine'a (w tym zestaw czarów dla kapłanów boga morderstw). Co do Dawnej Wiary - nie jest jasno określone czym i kiedy ona była, jednak wielu uczonych snuje o niej teorie. W terenie można znaleźć starożytne menhiry i inne relikty wymykające się wszelkim klasyfikacjom. Studiują je szczególnie czarodzieje Jadeitu. Czym jest Dawna Wiara - to już zależy od MG (chociaż przyjęte jest, że był to kult poprzedzający kościoły Taala i Rhyi).
Dodano całkiem nieźle opisanego, ciekawego pomniejszego boga. Zwie się on Handrich i patronuje kupcom oraz transakcjom. Ma interesujący dobór czarów o jeszcze ciekawszym działaniu. Jeśli ktoś chce grać kupcem, to niech gra tylko jako klecha Handricha.
Z powodu sporu o prawa autorskie, Malal został usunięty z rozgrywki (ale to nie powstrzymuje MG). Co do innych bożków - zniknęli bogowie Prawa (Sigmar idealnie wpasował się w miejsce Solkana, kult Arianki nie istnieje, a Alluminas to raczej domena Dalekiego Wschodu). Nie oznacza to jednak, że oni nie istnieją - są np. wzmianki o jakiejś "Dziewicy" zamkniętej w kryształowej trumnie pod Praag. Wiadomo o kogo chodzi.
Zachowano Necoho i Zuvassina, lecz ich kulty sÄ… skromne.
Znacznie poszerzono opisy najważniejszych kultów, ich magii, zwyczajów, zakonów i templariuszy.
Co ważne, w Starym Świecie zrezygnowano z północnej i południowej rodziny bóstw. Wszystkie są obecnie w jednym panteonie (mimo iż taki Ulryk jest raczej nieznany w Estalii, w przeciwieństwie do Myrmidii - i odwrotnie).
Ogółem, opis bóstw w II edycji sprawia, że nareszcie się chce grać klechą. _________________ Ulfir Egillsson, Norsmen -Wichry Północy
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach