Do³±czy³: 08 Lut 2007 Posty: 58 Sk±d: Z ZaÅ›wiatów
Wys³any: Czw Mar 08, 2007 20:27 Temat postu:
Skoro tak gawarzysz, towarzyszu...
Interesuje mnie tylko czy osoba używająca magii nie powinna nią w jakiś sposób nasiąkać? Magowie w końcu posiadają jakąś aurę...
PS: Co z tego, że zmienia drogi?! Jak jakaś była poprzednio nudna to teraz może być diablo ciekawa, a jak coś było ciekawe innym razem to Tzeetnch zrobi to jeszcze ciemawsze!
PSS: A jak to będzie za ciekawe na twój mózg i się nie wyplączesz i umrzesz w labiryncie i gmatwaninie to już niestety twój probolem _________________ Tzeentch widzi... Tzeentch wie...
SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
No właśnie myślę, że nie nasiąka; zastanawiałem się kiedyś nad tym, ponieważ BNka, elfka, była mistrzynią magii cienia. Ona jednak tego przed nikim nie ujawniała. Spotkała się z BG, a wśród nich czarodziej. No i właśnie tak sobie o tym czytałem, gdybałem i doszedłem do takiego wniosku. Mi to pasuje, że czarodzieje się nie rozpoznają, ale wiesz, to, jaki jest świat zależy od MG. Tak sobie myślę, że gdyby mag przyciągał wiatry magii po dłuższym jej używaniu, zżyciu się z nią, wtedy musiałby mieć dodatnie modyfikatory do kości na poziom czaru, bo przecież Ametystowy Magister splata magię z Shyish, fioletowego wiatru magii, gdyby go przyciągał, byłoby mu łatwiej. Tak, jak zresztą opisano niektóre miejsca, w który wiatry się gromadzą, miejsca, które wiatry przyciągają. Poza tym splatanie nie powoduje przyciągania, lecz używania wiatrów magii. Reszta zmysłów - wiedźmi wzrok i zmysł magii - też wg mnie nie powodują przyciągania, czy gromadzenia energii. Mag natomiast ulega zmianom pod wpływem swojej magii dlatego, że jej używa, splata; wtedy ona na niego oddziałowuje. Zmienia się nie dlatego, że jest i przyciąga, tylko dlatego, że manipuluje, kształtuje energię magiczną.
Taki jest mój punkt widzenia. Nie narzucam go nikomu, tylko tłumaczę, jak to postrzegam.
Pozdrawiam Tzeentcha. _________________ Wenn ist das Nunstrück git und Slotermeyer?
Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.
Ostatnio zmieniony przez Orrendil dnia Sro Mar 14, 2007 19:54, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Do³±czy³: 08 Lut 2007 Posty: 58 Sk±d: Z ZaÅ›wiatów
Wys³any: Pia Mar 09, 2007 17:09 Temat postu:
Jak dla mnie to nasiąka, ale kłócić się nie będę, bo mechanikja wara nie znam ani w ząb. Myślę jednak, że powino byc tak, jak ty móiesz - że jak ktoś długo używa magii to nią niejako nasiąka i łatwiej mu z niej korzystać.
PS: I DOBRZE! TZEENTCHA TRZA SZANOWAĆ I WYCHWALAĆ! _________________ Tzeentch widzi... Tzeentch wie...
SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Tzeentch to śmieć. Ale nie zaprzeczam, często go wykorzystuję w sesjach, tylko po to by krzyżować jego nowe plany.
Zgadzam się w zupełności z Orrendilem. Jego wizja mi pasuje. Ale pomyliłeś się. Wiatr Shyish to wiatr śmierci. Wiatrem życia i natury jest GHYRAN. _________________ Ulfir Egillsson, Norsmen -Wichry Północy
Do³±czy³: 08 Lut 2007 Posty: 58 Sk±d: Z ZaÅ›wiatów
Wys³any: Sob Mar 10, 2007 23:55 Temat postu:
Co do wiatrów magii to możłwie - mówiłem, że się nie znam. A tak na uboczu - nie macie wrażenia, zę ta dyskusja zaczyna "zdziebko" zbaczać z tematu?
Więc żeby nie było zwały - co myślicie o wykorzystaniu guślarzy w grze? I w jakiej roli? Ja widzę następujące*;
Wioskowy uzdrowiciel - siedzi na 4 literach w jakimś Nigdziesiowie i leczy za byle zapłatę.
Wieszczek - siedzi gdzieś i wróży, z kamieni, piór, itp. Ewentualnie para się trochę nekromancją.
Magik - rzuca różne czary, waży eliskiry miłosne itp.
Zły wiedźmiarz - siedzi poza wioską i rzuca złe czary, przwdopodobnie nie pożyje zbyt długo, bo w końcu ktoś sprowadzi łowców czarownic czy podobne elementy.
Fascynat - czyli guślarz zafascynowany swoją mocą, jedyne co chce robić to po prostu uczyć się magii; dopóki nie dojdzie do obłędu i zabawy Dhar lub testowania w praktyce magii ofensywnej raczej niegroźny.
Poza tym mam pytanie - czy i jakie są tereny, na których guślarze mogą działać legalnie? BO w Imperium z tego co wiem to jedynie magistrowie mogą po legalu.
*niektóre z tych ról mogą być niezgodne z mechaniką, jednak proponuję przejść tu bardziej na fantazjowanie i potraktowanie mechaniki gry z lekkim przymrużeniem oka. _________________ Tzeentch widzi... Tzeentch wie...
SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Prowadzę drużynie, w której jest guślarz. Wg schematów madnecromastera, to jest ten guślarz fascynatem, podróżuje po Ostlandzie udając zielarza. Ale żadnego wróżenia nie ma, żaden wieszczek. Guślarza, myślę, można na wiele sposobów przedstawić. Bardzo wszechstronna profesja.
Co myślicie o zaklęciu Pech, które może rzucać guślarz? Nie uważacie, że jest zbyt słabe? Guślarz raczej ma 1 punkt magii, a profesje zaawansowane z Królestw Magii zakładają, że będzie miał 2 punkty magii. Dopiero mistrz magii ma 3, ale żeby takim być, guślarz musiałby wstąpić do kolegium. Więc czy nie uważacie, że to zaklęcie jest niezbyt użyteczne? -1, ewentualnie -2 nikomu jakichkolwiek problemów nie przysporzy. Może gdyby ujemny modyfikator, który dostaje ofiara do testu przy używaniu pechowego przedmiotu, wynosił -(10*Magia), to miałoby to sens. Ale czy nie zbyt mocne? Może tylko 5x większy? Jakie macie pomysły? _________________ Wenn ist das Nunstrück git und Slotermeyer?
Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.
Do³±czy³: 08 Lut 2007 Posty: 58 Sk±d: Z ZaÅ›wiatów
Wys³any: Sro Mar 14, 2007 22:22 Temat postu:
Cóż, sam tworzę sobie powoli właśny system RPG i tam używam niekiedy po prostu modyfikatorów procentowych - myślę, że pech mógłby zmniejszać wynik testu o np. 20%-25%, lub coś w ten deseń. _________________ Tzeentch widzi... Tzeentch wie...
SESJE:
Gmachy Gildii - Tomasz Cierniokrzew; człowiek
Bretonnia - Czas Nadziei - Rudolf Steinkopf, człowiek
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Id¼ do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach