Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Roll dFOUR..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Do³±czy³: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Nie Sty 16, 2005 19:48    Temat postu: Roll dFOUR.. Odpowiedz z cytatem

Wykorzystanie kosci na sesji.
Jak czesto? Czy maja decydujacy wplyw, czy jednak pozostaje on w rekach MG. Czy mozna karac gracza za to ze zle mu wyszedl rzut koscmi?

Czy moze lepszy jest tzw. Story-telling? Gdzie kosci maja znaczenie marginalne, albo nawet o wszystkim decyduje MG?
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Nie Sty 16, 2005 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja się przekonuje coraz bardzej do nieużywania kostek coraz mniej ich uzywam na poczatku w pierwszej przygodzie uzywałem do kazdego mozliwego zutu a teraz sie przekonuje ze to nie mam sesnu ale moi gracze np: na sotatniej sesji jednego z nich porwał olbrzym bo był głodny no i oni jak doszło do walki mieli domnie pretensje ze zutu na strach im nie zrobiłem a ja stwierdziłem ze oni si enie przestraszyli bo wiedzieli z czym będa walczyć i ni ezucałem im zakładając ze są przygotowani na to co ich czeka...:] a wiec bede musiał z nimi porozmawiac o tym jedyne zutu jakie wykonuje to na SW trafienia pkt obłędu i obrażenia choc niezawsze....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Do³±czy³: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Pon Sty 17, 2005 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no to u nas tych rzutow jest troche wiecej.. Glowne testowane cechy: WW, US (to wiadomo), I, Zr, Op. Potem troche zadziej: SW, Int, Ogd, Wt. Praktycznie wcale nie wykorzystujemy CP, a Sila to tylko w testach na wywazenie, badz uniesienie czegos..
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Do³±czy³: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Pon Sty 17, 2005 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no przesadziłęm na WW i US wykonuje te zuty to oczywiste I zucam czy cos zauwaza chyba ze niechce zeby zobaczyli to mowie ze cos sie stało otp itd Zr zadko jest uzywama no a OP dosyc czesto te pkt obłędu ahh.. jak ja to lubie...;]a czesc zotow to robie tylko po to zeby sie niebylwersowali mi ze zutow nierobie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Do³±czy³: 03 Gru 2004
Posty: 464
Sk±d: Zielona Góra

PostWys³any: Wto Sty 18, 2005 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie nie ma chyba reguły, jak potrzeba to się rzuca , to zależy od sytuacji, nastawienia mistza gry i graczy praktycznie od wszystkiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do³±czy³: 18 Sty 2005
Posty: 3965
Sk±d: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWys³any: Nie Sty 23, 2005 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzuty powinny być. Ale tak żeby opowieści zbednie nie przerywać. I najważniejsze to to żeby życie postaci nie zależało tylko od rzutu ale od działań gracza.
_________________
Jestem mieczem i zbrojÄ…. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do³±czy³: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk±d: z dalekiej północy

PostWys³any: Pia Lut 25, 2005 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Turlanie jest potrzebne. Chodzi tu przedewszystkim o bezstronność i obiektywizm MG. Nawet jeśli wydzje ci się, że jesteś w miarę obiektywny i nie krzywdzisz nikogo (niepotrzebnie), gracze mogą być odmiennego zdania. Z kostkami natomiastnikt nie dyskutuje. Oczywiście czasami rezygnuję z kostkowania. Na którejś sesji gracz odwrócił się plecami do zwierzoczłeka. Musiałem go za to ukarać, a głupi zwierzak jeszcze by nie trafił... Wiem, cham ze mnie... Nie turlam też opanowania, gdy gracze walczą z jakimś paskutzwem, które widzieli już ze sto razy...
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Vrael
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 10 Maj 2006
Posty: 29
Sk±d: Loren

PostWys³any: Pia Maj 12, 2006 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie ze w wiekszosci sytuacji kosci sa koniecze chociaz nie zawsze Razz ja staram sie nie spowalniac gry czestymi rzutami. Jezeli gracz kladzie kostke czy w dziwny sposob ja zuca warto go upomniec kosc powinna sie turlac Wink
_________________
You cross the line and there is no turning back...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys³any: Sro Lip 26, 2006 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba wyczuć sytuację - ja jako Mistrz szczególnie lubię, gdy bohaterowie czekają na jakiś ważny rzut w czasie walki, który decyduje o ich wygranej lub porażce, czasem to powoduje u nich więcej emocji niż najlepiej ułożony i opowiedziany opis jakiegoś bohatera albo innej sytuacji...
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do³±czy³: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk±d: z dalekiej północy

PostWys³any: Sob Lip 29, 2006 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie o to chodzi. Jako MG wiem, że gracze często czekają na rzut kostką i sami często lubią turlać. Jako gracz pamiętam sytuacje, gdy MG zrezygnował z rzutu i rozstrzygnął sytuację na naszą korzyść, a ja czułem się oszukany. To tak jakby zaliczyć egzamin na 5 po ściąganiu - zero frajdy.

Turlać lubią szczególnie gracze mający silnych bohaterów, gdyż w ten sposób ciągle ich testują i udowadniają swoją siłę i potęgę.

Ale jestem ciekaw, co sądzicie o graczach oszukujących przy turlaniu. Jako MG pozwalam graczom prawie zawsze rzucać za siebie (niektóre testy wykonuję sam). Ufam także im i wierzę, że jeśli nie trafią jakiegoś przeciwnika, a ja będę miał zbyt daleko by zobaczyć wynik na kostkach, nie oszukają mnie i powiedzą prawdę. Niestety trafiają się zdradzieckie jednostki, które za wszelką cenę chcą wyhodować sobie nie wiadomo, jakiego półboga i oszukują jak się da. Co sądzicie o takich graczach? Nie pozwalać im rzucać, czy wcale z nimi nie grać?
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Do³±czy³: 04 Lut 2006
Posty: 327
Sk±d: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWys³any: Nie Lip 30, 2006 01:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sab napisa³:
Niestety trafiają się zdradzieckie jednostki, które za wszelką cenę chcą wyhodować sobie nie wiadomo, jakiego półboga i oszukują jak się da. Co sądzicie o takich graczach? Nie pozwalać im rzucać, czy wcale z nimi nie grać?


Po prostu sprawdzać wynik na kościach Smile

My mamy w stole specjalne pole albo obszar (można to tak nazwać) gdzie turlane są kostki. Nigdzie indziej nie można rzucać kośćmi. Jest to o tyle dobre, że jako MG mam blisko do kostek i moge zobaczyć czy rzut rzeczywiście był udany.

Możesz też grozić graczom, że pozabijasz im postacie jeśli będą oszukiwać ^^
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby człowiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pałac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wróg? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do³±czy³: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk±d: z dalekiej północy

PostWys³any: Wto Sie 01, 2006 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o grożenie kawałkami Ukochanego Morra spadającymi na głowy niepokornych graczy, to jestem przeciwny. Zależy mi tak samo jak graczom na ukończeniu przygody z sukcesem. A i z tym wydzielonym polem często mogą być problemy, bo zdarza się nam grać byle gdzie, w którym to nie ma takiego dobrego miejsca. Pomimo to podoba mi się pomysł z rzucaniem w odpowiednim miejscu.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys³any: Czw Sie 17, 2006 09:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PRzed kilku laty w miesięczniku "Dragons" był pewien artykuł ze wskazówkami dla Mistrzów Gry. Były dwa działy: "do" i "don't". W drugim był taki oto podpunkt:
Nigdy nie pozwól, by gracze przez jeden głupi rzut kością całkowicie stracili swoje postacie. Inną sytuacją jest, gdy jeden rzut jest konsekwencją wcześniej podejmowanych działań i jest wcześniej jako sugerowany (nawet bardzo delikatnie) przez MG.
Ja wyobrażam sobie taką realizacje tego punktu w praktyce - gracze idą sobie przez pole marchewki, nagle wchodzą do piwniczki jakiegoś domku, a tam wielka jaskinia smoka. Smok bez ostrzeżenia zaczyna ziać i gracze umierają od obrażeń...
No chyba, że było - początkowe postaci bohaterów postanowiły, że zabiją smoka. wyczytały w bibliotece, że kiedyś żył pewien smok w domu na polach marchewki. Bibliotekarz ostrzegał ich przed wybraniem się na tę wyprawę. Kowal odradzał - pękając ze śmiechu z ich marnego wyposażenia. Następnie sam smok polimorfował w ludzką postać, by ich ostrzec przed przerywaniem mu drzemki poobiedniej. Jeżeli mimo wszystko dalej będą szli, to zakończenie jest po prostu logiczne. Postacie stają naprzeciwko smoka bez żadnego wyposażenia - ten zaczyna ziać i rzeczywiście wszyscy umierają...
W wielkim uproszczeniu tak bym to opisał.
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group