Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo禼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo禼i   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Roll dFOUR..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast阷ny temat  
Autor Wiadomo舵
Zedd
Mod Mag贸w
Mod Mag贸w


Do潮czy: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk眃: Zielona G贸ra

PostWys砤ny: Nie Sty 16, 2005 19:48    Temat postu: Roll dFOUR.. Odpowiedz z cytatem

Wykorzystanie kosci na sesji.
Jak czesto? Czy maja decydujacy wplyw, czy jednak pozostaje on w rekach MG. Czy mozna karac gracza za to ze zle mu wyszedl rzut koscmi?

Czy moze lepszy jest tzw. Story-telling? Gdzie kosci maja znaczenie marginalne, albo nawet o wszystkim decyduje MG?
_________________
Zeddicus
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Xarandil
Mod Elf贸w
Mod Elf贸w


Do潮czy: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk眃: warszawa

PostWys砤ny: Nie Sty 16, 2005 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja si臋 przekonuje coraz bardzej do nieu偶ywania kostek coraz mniej ich uzywam na poczatku w pierwszej przygodzie uzywa艂em do kazdego mozliwego zutu a teraz sie przekonuje ze to nie mam sesnu ale moi gracze np: na sotatniej sesji jednego z nich porwa艂 olbrzym bo by艂 g艂odny no i oni jak dosz艂o do walki mieli domnie pretensje ze zutu na strach im nie zrobi艂em a ja stwierdzi艂em ze oni si enie przestraszyli bo wiedzieli z czym b臋da walczy膰 i ni ezuca艂em im zak艂adaj膮c ze s膮 przygotowani na to co ich czeka...:] a wiec bede musia艂 z nimi porozmawiac o tym jedyne zutu jakie wykonuje to na SW trafienia pkt ob艂臋du i obra偶enia choc niezawsze....
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Zedd
Mod Mag贸w
Mod Mag贸w


Do潮czy: 04 Gru 2004
Posty: 722
Sk眃: Zielona G贸ra

PostWys砤ny: Pon Sty 17, 2005 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no to u nas tych rzutow jest troche wiecej.. Glowne testowane cechy: WW, US (to wiadomo), I, Zr, Op. Potem troche zadziej: SW, Int, Ogd, Wt. Praktycznie wcale nie wykorzystujemy CP, a Sila to tylko w testach na wywazenie, badz uniesienie czegos..
_________________
Zeddicus
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Xarandil
Mod Elf贸w
Mod Elf贸w


Do潮czy: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Sk眃: warszawa

PostWys砤ny: Pon Sty 17, 2005 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no przesadzi艂臋m na WW i US wykonuje te zuty to oczywiste I zucam czy cos zauwaza chyba ze niechce zeby zobaczyli to mowie ze cos sie sta艂o otp itd Zr zadko jest uzywama no a OP dosyc czesto te pkt ob艂臋du ahh.. jak ja to lubie...;]a czesc zotow to robie tylko po to zeby sie niebylwersowali mi ze zutow nierobie
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Do潮czy: 03 Gru 2004
Posty: 464
Sk眃: Zielona G贸ra

PostWys砤ny: Wto Sty 18, 2005 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie nie ma chyba regu艂y, jak potrzeba to si臋 rzuca , to zale偶y od sytuacji, nastawienia mistza gry i graczy praktycznie od wszystkiego
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Do潮czy: 18 Sty 2005
Posty: 3961
Sk眃: Brama wymiar贸w p贸艂nocnego bieguna:)

PostWys砤ny: Nie Sty 23, 2005 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzuty powinny by膰. Ale tak 偶eby opowie艣ci zbednie nie przerywa膰. I najwa偶niejsze to to 偶eby 偶ycie postaci nie zale偶a艂o tylko od rzutu ale od dzia艂a艅 gracza.
_________________
Jestem mieczem i zbroj膮. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekle艅stwo Wzg贸rz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do潮czy: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk眃: z dalekiej p贸艂nocy

PostWys砤ny: Pia Lut 25, 2005 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Turlanie jest potrzebne. Chodzi tu przedewszystkim o bezstronno艣膰 i obiektywizm MG. Nawet je艣li wydzje ci si臋, 偶e jeste艣 w miar臋 obiektywny i nie krzywdzisz nikogo (niepotrzebnie), gracze mog膮 by膰 odmiennego zdania. Z kostkami natomiastnikt nie dyskutuje. Oczywi艣cie czasami rezygnuj臋 z kostkowania. Na kt贸rej艣 sesji gracz odwr贸ci艂 si臋 plecami do zwierzocz艂eka. Musia艂em go za to ukara膰, a g艂upi zwierzak jeszcze by nie trafi艂... Wiem, cham ze mnie... Nie turlam te偶 opanowania, gdy gracze walcz膮 z jakim艣 paskutzwem, kt贸re widzieli ju偶 ze sto razy...
_________________
dekadencki golibroda
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Vrael
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 10 Maj 2006
Posty: 29
Sk眃: Loren

PostWys砤ny: Pia Maj 12, 2006 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie ze w wiekszosci sytuacji kosci sa koniecze chociaz nie zawsze Razz ja staram sie nie spowalniac gry czestymi rzutami. Jezeli gracz kladzie kostke czy w dziwny sposob ja zuca warto go upomniec kosc powinna sie turlac Wink
_________________
You cross the line and there is no turning back...
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Sro Lip 26, 2006 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba wyczu膰 sytuacj臋 - ja jako Mistrz szczeg贸lnie lubi臋, gdy bohaterowie czekaj膮 na jaki艣 wa偶ny rzut w czasie walki, kt贸ry decyduje o ich wygranej lub pora偶ce, czasem to powoduje u nich wi臋cej emocji ni偶 najlepiej u艂o偶ony i opowiedziany opis jakiego艣 bohatera albo innej sytuacji...
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do潮czy: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk眃: z dalekiej p贸艂nocy

PostWys砤ny: Sob Lip 29, 2006 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W艂a艣nie o to chodzi. Jako MG wiem, 偶e gracze cz臋sto czekaj膮 na rzut kostk膮 i sami cz臋sto lubi膮 turla膰. Jako gracz pami臋tam sytuacje, gdy MG zrezygnowa艂 z rzutu i rozstrzygn膮艂 sytuacj臋 na nasz膮 korzy艣膰, a ja czu艂em si臋 oszukany. To tak jakby zaliczy膰 egzamin na 5 po 艣ci膮ganiu - zero frajdy.

Turla膰 lubi膮 szczeg贸lnie gracze maj膮cy silnych bohater贸w, gdy偶 w ten spos贸b ci膮gle ich testuj膮 i udowadniaj膮 swoj膮 si艂臋 i pot臋g臋.

Ale jestem ciekaw, co s膮dzicie o graczach oszukuj膮cych przy turlaniu. Jako MG pozwalam graczom prawie zawsze rzuca膰 za siebie (niekt贸re testy wykonuj臋 sam). Ufam tak偶e im i wierz臋, 偶e je艣li nie trafi膮 jakiego艣 przeciwnika, a ja b臋d臋 mia艂 zbyt daleko by zobaczy膰 wynik na kostkach, nie oszukaj膮 mnie i powiedz膮 prawd臋. Niestety trafiaj膮 si臋 zdradzieckie jednostki, kt贸re za wszelk膮 cen臋 chc膮 wyhodowa膰 sobie nie wiadomo, jakiego p贸艂boga i oszukuj膮 jak si臋 da. Co s膮dzicie o takich graczach? Nie pozwala膰 im rzuca膰, czy wcale z nimi nie gra膰?
_________________
dekadencki golibroda
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Do潮czy: 04 Lut 2006
Posty: 327
Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWys砤ny: Nie Lip 30, 2006 01:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sab napisa:
Niestety trafiaj膮 si臋 zdradzieckie jednostki, kt贸re za wszelk膮 cen臋 chc膮 wyhodowa膰 sobie nie wiadomo, jakiego p贸艂boga i oszukuj膮 jak si臋 da. Co s膮dzicie o takich graczach? Nie pozwala膰 im rzuca膰, czy wcale z nimi nie gra膰?


Po prostu sprawdza膰 wynik na ko艣ciach Smile

My mamy w stole specjalne pole albo obszar (mo偶na to tak nazwa膰) gdzie turlane s膮 kostki. Nigdzie indziej nie mo偶na rzuca膰 ko艣膰mi. Jest to o tyle dobre, 偶e jako MG mam blisko do kostek i moge zobaczy膰 czy rzut rzeczywi艣cie by艂 udany.

Mo偶esz te偶 grozi膰 graczom, 偶e pozabijasz im postacie je艣li b臋d膮 oszukiwa膰 ^^
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do潮czy: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk眃: z dalekiej p贸艂nocy

PostWys砤ny: Wto Sie 01, 2006 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Je艣li chodzi o gro偶enie kawa艂kami Ukochanego Morra spadaj膮cymi na g艂owy niepokornych graczy, to jestem przeciwny. Zale偶y mi tak samo jak graczom na uko艅czeniu przygody z sukcesem. A i z tym wydzielonym polem cz臋sto mog膮 by膰 problemy, bo zdarza si臋 nam gra膰 byle gdzie, w kt贸rym to nie ma takiego dobrego miejsca. Pomimo to podoba mi si臋 pomys艂 z rzucaniem w odpowiednim miejscu.
_________________
dekadencki golibroda
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Czw Sie 17, 2006 09:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PRzed kilku laty w miesi臋czniku "Dragons" by艂 pewien artyku艂 ze wskaz贸wkami dla Mistrz贸w Gry. By艂y dwa dzia艂y: "do" i "don't". W drugim by艂 taki oto podpunkt:
Nigdy nie pozw贸l, by gracze przez jeden g艂upi rzut ko艣ci膮 ca艂kowicie stracili swoje postacie. Inn膮 sytuacj膮 jest, gdy jeden rzut jest konsekwencj膮 wcze艣niej podejmowanych dzia艂a艅 i jest wcze艣niej jako sugerowany (nawet bardzo delikatnie) przez MG.
Ja wyobra偶am sobie tak膮 realizacje tego punktu w praktyce - gracze id膮 sobie przez pole marchewki, nagle wchodz膮 do piwniczki jakiego艣 domku, a tam wielka jaskinia smoka. Smok bez ostrze偶enia zaczyna zia膰 i gracze umieraj膮 od obra偶e艅...
No chyba, 偶e by艂o - pocz膮tkowe postaci bohater贸w postanowi艂y, 偶e zabij膮 smoka. wyczyta艂y w bibliotece, 偶e kiedy艣 偶y艂 pewien smok w domu na polach marchewki. Bibliotekarz ostrzega艂 ich przed wybraniem si臋 na t臋 wypraw臋. Kowal odradza艂 - p臋kaj膮c ze 艣miechu z ich marnego wyposa偶enia. Nast臋pnie sam smok polimorfowa艂 w ludzk膮 posta膰, by ich ostrzec przed przerywaniem mu drzemki poobiedniej. Je偶eli mimo wszystko dalej b臋d膮 szli, to zako艅czenie jest po prostu logiczne. Postacie staj膮 naprzeciwko smoka bez 偶adnego wyposa偶enia - ten zaczyna zia膰 i rzeczywi艣cie wszyscy umieraj膮...
W wielkim uproszczeniu tak bym to opisa艂.
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Wy秝ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo縠sz pisa nowych temat體
Nie mo縠sz odpowiada w tematach
Nie mo縠sz zmienia swoich post體
Nie mo縠sz usuwa swoich post體
Nie mo縠sz g硂sowa w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group