Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Pon Paz 02, 2006 12:50 Temat postu: Problemy na sesji, napakowane postacie?? |
|
|
Chciałbym odnieść sie do tematu narzekań na zbyt dopakowane postacie ( np 2 edycja Fechmistrz bo tutaj jest najwięcej narzekań ) . Powiem szczerze że nie uwazam by byly zbyt napakowane postacie, ktore przez wszystko przechodza bez uszczerbku , wierzcie mi nawet takich kozakow łatwo wpakowac w problemy bez nasyłania na nich stada demonow , smokow itp. to tylko kwestia pomysłowości. Wiekszym problemem jest napewno gdy gracz dąży do tego byle sie podpakowac a poznije trzasc całym Imperium miałem takie gracza i szybko sie przekonal ze mimo swoich 90 czy 80 łatwo moze oddac sie w objecia Morra ...Drodzy MG jesli wiecie ze gracz dazy tylko do wysokich statsow a nie chodzi o odgrywanie postaci karajcie PD albo pogadajcie zeby zmienil swoj styl gry i podejscie bo np nie bedzie pozwolenia na wejscie na Fechmistrza . I tu pojawaija sie kolejne narzekania jakoby Fechmistrz byl przekawony no coz to prawa ze szybko mozna sie nim stac ale od czego jest MG zeby ograniczyc szybki dostep do tej profesji.Fakt ze rozwniecia niektore sa dosc kontrowersyjne ale chodzi o to ze to prawdziwi Mistrzowie Fechtunku a nic nie stoi na przeszkodzie abyscie ustalil z graczem w jakich rodzajach broni bedzie specjalizowal i np jesli tylko biała to ograniczyc mu US i tyle nikt nie mowi ze trzeba trzymac sie kurczowo podrecznika, poniewaz moim skromnym zdaniem niektore profesje wyjsciowe sa dosc dziwne ...Zreszta kurczowe trzymanie nie jest dobre we wszytskich przejawach poniewaz wtedy gra staje sie zbyt mechaniczna zbyt duzo rzucania kośćmi ...trzeba zostawic troche swobody i urzymywac klimat to jest najwazniejsze i grac grac do upadlego jakie jest wasze zdanie na ten temat?? _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
dunoon Starszy Szabrownik
Do³±czy³: 09 Mar 2006 Posty: 39
|
Wys³any: Pia Paz 06, 2006 21:56 Temat postu: |
|
|
Cały problem rozwiąże się, gdy MG decyduje się, co przeważa w przygodach - walka, czy myślenie. Ja zawsze robię sesje w ten sposób, że każda postać musi wnieść coś od siebie, ale też jednocześnie powodzenie całej misji nie zależy od jednej walki. Zawsze daję różne okazje do wykazania się postaciom nawet ze słabymi statsami... Wystarczy czasem jeden drobny czar (oczywiście przemyślany) i można zdziałać więcej nic wielką walką e smokkiem, którą rozsztrzygnie fechtmistrz...
Taki jest moje zdanie, z którym się zresztą zgadzam... _________________ http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114
#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard |
|
Powrót do góry |
|
|
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Pia Paz 06, 2006 23:09 Temat postu: |
|
|
zgadzam sie tyle ze poprostu odnioslem sie do problemu tych napakowanych bo z tym czesto sa problemy...ale masz racje moim zdaniem sluszna recepta to myslenie i walka (w rozsadych ilosciach ) ...musi byc rownowaga czasem z przewaga myslenia albo jesli sesja tego wymaga np. wielka bitwa wtedy walki chociaz i to mozna rozegrac na wiele ciekawych sposobow _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
dunoon Starszy Szabrownik
Do³±czy³: 09 Mar 2006 Posty: 39
|
Wys³any: Sob Paz 07, 2006 08:18 Temat postu: |
|
|
Czasem można zorganizować jakąś scenę w taki sposób, że są dwa rozwiązania - albo wysłać osiłka albo połączyć siły, ruszyć głową i poradzić sobie z problemem wszyscy razem. Inną możliwością jest, że bohaterowie idą przez jakieś miejsce, w którym muszą rozwiązać jakieś różne problemy, ale nie używając walki, a dopiero na koniec spotykają coś, co trzeba pokonać "militarnie"... _________________ http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114
#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard |
|
Powrót do góry |
|
|
Erallion Strażnik
Do³±czy³: 01 Paz 2006 Posty: 68
|
Wys³any: Pon Paz 09, 2006 23:24 Temat postu: |
|
|
no fakt u mnie czesto tak jest chociaz staram sie urozmaicac zeby gracze sie nie przywyczaili do jednego sposobu prowadzenia sesji...trzeba wszystko dawkowac w rozsadnych ilosciach zeby unikac przegiec militarnych _________________ Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P |
|
Powrót do góry |
|
|
Darnok Odźwierny
Do³±czy³: 24 Maj 2006 Posty: 105
|
Wys³any: Czw Gru 07, 2006 20:55 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie powinno być pro z napakowaniem postaci. Wymyślałem sobie ostatnio klątwy i rytuały fechmistrz wobec tego wszystkiego wypada tak samo jak chłop |
|
Powrót do góry |
|
|
Radomir Odźwierny
Do³±czy³: 23 Lis 2006 Posty: 105 Sk±d: Starachowice
|
Wys³any: Czw Gru 07, 2006 21:05 Temat postu: |
|
|
Nie ma przepakowanych postaci. Są jedynie mistrzowie, którzy do końca nie radzą sobie z prowadzeniem. Poza tym każda postać ma swoje słabe strony. _________________ Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota już nie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Carnloch Odźwierny
Do³±czy³: 18 Sty 2005 Posty: 102 Sk±d: Warszawa
|
Wys³any: Wto Gru 12, 2006 15:50 Temat postu: |
|
|
W pierwszej edycji udało mi się ubić Dżabersmoka ale więcej było w tym szcześcia niż rozumu. Szarża z kopią, trafienie krytyczne w łeb potwora i dwukrotny przerzut kości bo wypadały szóstki. Potem posżło już łatwo.
A co do napakowanych postaci to w drugiej edycji nie jest to aż taki problem. Fechtmistrz jest niezły ale nie jest tak łatwo znowu do niego dojść, poza tym jest dobry w walce ale poza tym d*pa blada. Co z tego że jest przepakowany? Przydają się porady z Cyberpunka, trzeba myśleć i wyszukiwać słabe punkty. Wystarczy kilku strażników z kuszami lub halabardami i już Fechtmistrz nie podskoczy. Sztyet pokryty truciną albo trucizna w piwie i już nie ma wielkiego Fechtmistrza. Większymi dopakami są raczej postacie, które z racji swojej profesji posiadają duże wpływy. Arystokraci, Mistrzowie gildii, Urzędnicy.
Ale z drugiej strony to czemu zaraz granie Fechtmistrzem miało by się odbijać na odgrywaniu? Może postać ma takie pragnienie, zeby zostać najlepszym szermierzem a Imperium? A jeśli gra bo chce się dopakować to można szybko pokazać że nic nie znaczy (patrz wyżej). |
|
Powrót do góry |
|
|
szako
Do³±czy³: 25 Cze 2015 Posty: 1
|
Wys³any: Czw Cze 25, 2015 11:35 Temat postu: |
|
|
my tam sobie radzimy na luzie |
|
Powrót do góry |
|
|
prawko
Do³±czy³: 23 Mar 2015 Posty: 2
|
Wys³any: Sro Lip 01, 2015 11:58 Temat postu: |
|
|
No bez spiny, da się to wszystko ubić |
|
Powrót do góry |
|
|
ruttakpis
Do³±czy³: 03 Lip 2015 Posty: 1
|
Wys³any: Pia Lip 03, 2015 11:30 Temat postu: |
|
|
wystarczy odpowiednio duży miecz |
|
Powrót do góry |
|
|
|