Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast阷ny temat |
Autor |
Wiadomo舵 |
Wilko艂ak Mod Krasnolud贸w
Do潮czy: 05 Gru 2004 Posty: 562 Sk眃: wzi膮艣膰 kase na figurki?
|
Wys砤ny: Sro Kwi 27, 2005 20:23 Temat postu: |
|
|
mim = MiM = Magia i Miecz = Czasopismo fantasy/RPG... reszte na pewno ju偶 wiesz... _________________ Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dr臋cz膮ce Ci臋 pytania! |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
艁ysy1382 Skrzyd艂owy
Do潮czy: 10 Sty 2005 Posty: 174 Sk眃: Albion
|
Wys砤ny: Czw Kwi 28, 2005 17:11 Temat postu: |
|
|
A tak. Oczywiscie. Dzieki za pomoc W sumie to moglem sie domyslic - glupio wyszlo. Tak czy siak dzieki.... _________________ " To BEER or not to BEER " |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Vrael Starszy Szabrownik
Do潮czy: 10 Maj 2006 Posty: 29 Sk眃: Loren
|
Wys砤ny: Pia Maj 12, 2006 15:02 Temat postu: |
|
|
Ja uwielbiam walczyc 2 bronmi dlatego uwielbiam postacie z oburecznoscia a jak to dziala to moim zdaniem dobze wytlumaczyl autor 1 posta :] _________________ You cross the line and there is no turning back... |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Sab Mod Mechaniki
Do潮czy: 12 Lut 2005 Posty: 144 Sk眃: z dalekiej p贸艂nocy
|
Wys砤ny: Pia Maj 12, 2006 18:18 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie przepada艂em za walczeniem dwiema broniami, ale miecz i 艂amacz mieczy to nie taka g艂upia sprawa. Czasem u偶ywa艂em te偶 lewaka walcz膮c mieczem.
Wiemy jak rozwi膮zuje si臋 problem dla osoby walcz膮cej w ten spos贸b, ale jak powinna reagowa膰 na to osoba atakowana? Wiadomo, 偶e trudniej jest broni膰 si臋 przed podw贸jnym atakiem. Macie jakie艣 pomys艂y? _________________ dekadencki golibroda |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Vrael Starszy Szabrownik
Do潮czy: 10 Maj 2006 Posty: 29 Sk眃: Loren
|
Wys砤ny: Pia Maj 12, 2006 21:08 Temat postu: |
|
|
Mysle ze oburecznosc to jednak zaje*** patent, jak wspomniales baardzo ciezko jest sie obronic przed podwojnym atakiem miedzy innymi dlatego lubie dwa ostrza! _________________ You cross the line and there is no turning back... |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
drowek
Do潮czy: 19 Maj 2006 Posty: 3 Sk眃: Turek
|
Wys砤ny: Pia Maj 19, 2006 22:13 Temat postu: |
|
|
Jestem tu nowy wiec odpisze troche na wczesniejsze posty ostatnio z chlopakami tluczemy sie mieczami i ja staram sie walczyc dwiema broniami.. nie walcze dlugo lecz tak narpade nie jest to trudna sprawa zwlaszcza ze nie jestem obureczny... tak tak nie jestem ale trening czyni mistrza i nie zgadzam sie z tym ze oburecznosc jest wrodzona i nie da sie nauczyc. bzdura. mozna sie jej wyuczyc i bedzie tak sprawna jak wrodzone lecz oczywiscie to troche potrwa :/ osobiscie kocham walke dwiema bronimi (jak ktos wspomnial wplyw Drizzta^^) zawsze mnie ona fascynowala... a co do lekarstwa na przeciwnika z dwoma bronmi to... TARCZA... duzo daje... nawet bardzo duzo ^^ ale jesli masz tylko miecz i stoisz naprzeciw kolesia dzierzacego dwie bronie to radze w tyl zwrot i szukac schronienie _________________ Est Solarus Oth Mithas!!! |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Ethereal Landgraf
Do潮czy: 22 Lip 2005 Posty: 2989 Sk眃: Elbl膮g
|
Wys砤ny: Sob Maj 20, 2006 10:54 Temat postu: |
|
|
Zgadzam si臋 z Drowem.
Jak druzgocz膮cy jest mix dw贸ch broni w do艣wiadczonych 艂apach, to radz臋 zerkn膮膰 cho膰by na Drizzta, na D&D i... Star Wars, szczeg贸lnie na Knights Of The Old Republic (najlepiej drug膮 cz臋艣膰). Tam dwa dobre miecze 艣wietlne wymiata艂y w r臋kach Weapon Mastera. _________________ Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry P贸艂nocy |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Monstero Starszy Prochowy
Do潮czy: 15 Lis 2005 Posty: 279 Sk眃: z daleka
|
Wys砤ny: Sob Maj 20, 2006 19:14 Temat postu: |
|
|
Co do obur臋czno艣ci. Mysl臋 偶e da si臋 jej nauczy膰. Narazie ucz臋 si臋 偶onglerki (cztery pi艂ki ju偶 lataj膮 w powietrzu) i to naprawd臋 co艣 daje. Wymiernie wzrasta celno艣膰 rzucania, tak samo jak sprawno艣膰 drugiej r臋ki.
Wszystkim polecam 偶onglerk臋... 艣wietny spos贸b na relaks i zabawianie innych. _________________ ... |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Sab Mod Mechaniki
Do潮czy: 12 Lut 2005 Posty: 144 Sk眃: z dalekiej p贸艂nocy
|
Wys砤ny: Pon Maj 22, 2006 12:32 Temat postu: |
|
|
Pewnie, 偶e najlepiej mie膰 wrodzone pewne umiej臋tno艣ci, ale je艣li si臋 ich nie ma mo偶na to nadrobi膰. Je艣li idzie o obur臋czno艣膰 nie jest to umiej臋tno艣膰 nie do nauczenia. Pomys艂 z 偶onglerk膮 bardzo mi si臋 podoba, ale s膮 prostsze sposoby. Na pocz膮tek wystarczy je艣膰 zup臋 trzymaj膮c 艂y偶k臋 w "drugiej" d艂oni. Potem mo偶na pr贸bowa膰 robi膰 "drug膮" r臋k膮 czynno艣ci na codzie艅 zarezerwowane dla "pierwszej". Zaraz potem nauka pisania "drug膮" r臋k膮 i nim si臋 spostrze偶esz b臋dziesz obur臋czny.
Ale dalej nikt nie napisa艂 jak rozwi膮za膰 spraw臋 techniczn膮 od strony atakowanego... _________________ dekadencki golibroda |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Warmlotek Mod Czarnej Biblioteki
Do潮czy: 11 Cze 2010 Posty: 1443 Sk眃: Pu艂awy
|
Wys砤ny: Pon Cze 21, 2010 15:18 Temat postu: |
|
|
podajecie przyklad ze reka g艂owna,reka poboczna, czy prawa mocniejsza lewa slabsza ( i odwrotnie dla ma艅kuta).
Wykluczacie w tym momencie w ogole skill oburecznosc.
Dla mnie oburecznosc to umiejetnosc dzieki ktorej potrafisz rownie sprawnie uzywac prawej jak i lewej reki(dlatego tez nazywa sie oburecznosc)
Poza tym WH to swiat FANTASY a nie realistyczny wiec wasze wnioski z walk japo艅ska bronia maja sie nijak do tego 艣wiata.
Chyba ze chcecie z WH zrobic REAL LIFE.
Fantasy nie musi byc realistyczne do tego samego stopnia co w zyciu.
Przede wszystkim ma bawic i wymaga od MG troche elastycznosci a nie zasad i regul.
Odczuwam jakbyscie zatracali sens calej zabawy dla paru tabelek i wnioskow z real life.
Trzeba byc elastycznym i pozwolic graczom by mieli troche radochy z gry.
Ja osobiscie dopuszczam nawet taka postac jak snorri z G&F mlot i topor.Krasnoludzka krzepa zdecydowanie pozwala na swobodne uzwanie takich broni.
To dla was tancerze wojny w ogole nie maja prawa bytu. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
kain Mod Mag贸w
Do潮czy: 20 Lut 2005 Posty: 2262
|
Wys砤ny: Pon Cze 21, 2010 15:48 Temat postu: |
|
|
Troszk臋 si臋 nie zgodz臋 z Tob膮. Bo fakt zasady s膮 po to by je nagina膰 ale nie 艂ama膰. Czemu?? Bo potem wychodzi Conan Barbarian co zabija jednym ci臋ciem wszystko i wszystkim. A dwa troch臋 realizmu sprawia 偶e ci臋偶ej si臋 gra przez co gracz bardziej my艣li i zastanowi si臋 dwa razy zanim ruszy sam na grup臋 m艂贸c膮c dooko艂a siebie m艂otem i toporem.. - (Na Sigmara i ja to m贸wi臋 <lol> )
wiesz zabawa zabaw膮 a realizm realizmem wydaje mi si臋 偶e warto wypo艣rodkowa膰 to wszystko. Poza tym obur臋czno艣膰 obur臋czno艣ci膮 - ja de facto jestem prawor臋czny ale lew膮 pos艂ugiwa膰 si臋 umiem np: lew膮 lepiej mi si臋 prowadzi auto ni偶 praw膮.. A to 偶e masz obur臋czno艣膰 nie znaczy 偶e jak trzymasz dwa do艣膰 ci臋偶kie typy broni to ma nie by膰 ujemnych modyfikator贸w.
Poza tym zawsze jedna r臋ka jest s艂absza od drugiej... co nie wp艂ywa de facto bezpo艣rednio na operowanie nimi.. _________________ #sesja Miasto: Dante Cavenaghi
#sesja Wichry P贸艂nocy: Kain
Kobiet potrafi膮cych s艂u偶y膰 za materac jest wiele na tym naszym nie najweselszym ze 艣wiat贸w. Ale znalezienie dowcipnie czy roztropnie gadaj膮cego materaca nie jest ju偶 takie proste |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Cranmer Graf
Do潮czy: 17 Sie 2006 Posty: 1751 Sk眃: z nienacka :D
|
Wys砤ny: Pon Cze 21, 2010 16:20 Temat postu: |
|
|
Warm艂otek to nie tak, 偶e ca艂kiem to negujemy.
Obur臋czno艣膰 to cecha do wy膰wiczenia. Dla przyk艂adu, ma艅kut贸w za PRL-u uczono pisa膰 praw膮 r臋k膮, chc膮c nie chc膮 musieli si臋 przestawi膰. Nauczyli si臋 pos艂ugiwa膰 do艣膰 biegle praw膮 r臋k膮 ale to lewa nadal pozostanie silniejsza, dok艂adniejsza i bardziej precyzyjna, dlaczego ? Bo tak ju偶 jest.
Co z tym zrobi膰 w RPG-ach, akceptowa膰 obur臋czno艣膰 z ca艂膮 stanowczo艣ci膮 ale potrzeba lat treningu aby obie r臋ce mo偶na by艂o uzna膰 za zupe艂nie r贸wne, dlatego dobre by艂oby stopniowanie, jaka艣 skala tej obur臋czno艣膰, albo dodatkowe - jak to zrobili w WH 40k:Dark Heresy oraz Rouge Trader:
- obur臋czno艣膰
- bieg艂o艣ci na dual(meele i ranged)
- dodatkowe bonusowe atuty (typu podw贸jne ataki, bloki itp. ) _________________ #Wichry P贸艂nocy, Kazdin
#Ci臋偶kie jest 偶ycie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Warmlotek Mod Czarnej Biblioteki
Do潮czy: 11 Cze 2010 Posty: 1443 Sk眃: Pu艂awy
|
Wys砤ny: Pon Cze 21, 2010 16:32 Temat postu: |
|
|
Sadzisz ze posiadanie mlota i topora przez gracza od razu robi go maszynka do zabijania? Nie moge sie z tym zgodzic.
Jezeli jedna reke masz slabsza od drugiej (czyt. gorzej sie nia poslugujesz to nie posiadasz oburecznosci).
Normalna osoba takze posluguje sie obiema rekami inaczej czlowiek mialby tylko jedna.
Lepiej gorzej ale potrafi zrobic nia wiekszosc rzeczy ktore robi prawa moze poprostu w mniej finezyjny sposob.
A oburecznosc w takim razie u ciebie nic nie zmienia dalej potrafi czlowiek wykonywac lepiej prawa gorzej lewa lub na odwrot.
Wiec u ciebie sens tej umiejetnosci calkowicie sie zatraca i jest bez uzyteczny.
To nie jest ciezkosc gry tylko olania jednego ze styl贸w walki,ty mozesz tak podchodzic do tego tematu drugi zaraz moze wyciagnac podobne teksty do broni dwurecznej i skonczy sie na tym ze jedyna sluszna i oplacalnym stylem walki jest tarcza i miecz.
Coz kazdy ma swoj gust,smak i poglad i ma do tego pelne prawo.
Ja tam staralem sie zawsze wyciskac ile sie da by gracze i swiat i gra byla urozmaicona.
A temat przepakowania mozna zawsze latwo rozwiazac mocniejszym przeciwnikiem ktorego akurat w swiecie WH nie brakuje.
Co za roznica rzucenie sie na grupe z mlotem i toporem czy z mieczem oburecznym?
Kwestia rzucenia sie juz zalezy od postaci i osoby jej odgrywajacej a nie od tym czego uzywa do walki.
ZT napewno sie rzuci na badne gobasow nawet z wykalaczka.
Wszystko sie spedza do jednej puenty jaki MG taki 艢wiat:).
Wa偶ne by gracze bawili sie przednio na sesji i czerpali garsciami radoche z gry, bo o to w tym wszystkim chodzi.
I jezeli u mnie ktos chcialby grac krasiem z mlotem i toporem wcale nie mialbym obiekcji i nie zmuszalbym go do wybrania albo dwureka albo topora z tarcza lub bez niej.
Pozdrawiam. |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Cranmer Graf
Do潮czy: 17 Sie 2006 Posty: 1751 Sk眃: z nienacka :D
|
Wys砤ny: Pon Cze 21, 2010 17:30 Temat postu: |
|
|
zmienia - redukuje minusy standardowe - ale sama obur臋czno艣膰 nie czyni tancerza wojny. Poza tym WH to tak偶e po trosze realny 艣wiat, gdzie grawitacja i ci臋偶ar maj膮 znaczenie. Aby swobodnie macha膰 toporem i m艂otem potrzebna jest krzepa i tyle co Ty na to aby da膰 granic臋 krzepy dla kt贸rej posta膰 zdaje -1dmg, a dla kt贸rych pe艂ne, +1 itd... ?
Jest pewna subtelna r贸偶nica pomi臋dzy dwu-r臋czna broni膮 a broni膮 w ka偶dej r臋ce, obci膮偶enie, styl walki. To s膮 oczywi艣cie smaczki, ale to one nadaj膮 charakter grze, szczeg贸lnie story-telling bitewny.
Co do samych styl贸w walki... tarcza + bro艅 jednor臋czna (oboj臋tnie jaka na dowoln膮 okazj臋 - osobi艣cie zaczynam docenia膰 wy偶szo艣膰 czekana lub nadziaka powy偶ej miecza w walce z innym rycerzem ) jest starym i sprawdzonym stylem zapewniaj膮cym zdecydowanie wi臋ksz膮 defensyw臋 i o czym niekt贸rzy czasem zapominaj膮 daje tak偶e ofensywne.
Bro艅 dwur臋czna/p贸艂tora-r臋czna to wi臋ksza si艂a uderzenia. Popularne w艣r贸d ludzi/b膮d藕 nie ludzi krzepkich z racji potrzeby si艂y aby nada膰 broni zab贸jczy p臋d... a dwie bronie - finezja, szybko艣膰, silna ofensywa ale i defensywa (zastawy, zbicia, bloki ), w wi臋kszo艣膰 przypadk贸w mamy do czynienia z tym, 偶e w tym stylu w jednej r臋ce l膮duje sztylet, kr贸tki miecz - dlaczego? - szybko艣膰 i precyzja. Aby biegle macha膰 dwoma ci臋偶kimi toporami trzeba mie膰 'power'.
Tu jednak pojawia sie pytanie - jak daleko idziemy z realizmem i fantasy, herosi, heroik itp.
Pisze z moich osobistych do艣wiadcze艅 g艂贸wnie, siedz臋 troch臋 w sztukach walki i znam b贸l 膰wiczenia drugiej r臋ki aby chocia偶 nad膮偶a艂a za t膮 'silniejsza' - nie jest to 艂atwe - znam te偶 kilku ludzi z nie藕le wykszta艂con膮 obur臋czno艣ci膮, ale realnie to nigdy nie jest tak idealne jakby艣my tego chcieli w RPG _________________ #Wichry P贸艂nocy, Kazdin
#Ci臋偶kie jest 偶ycie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
Warmlotek Mod Czarnej Biblioteki
Do潮czy: 11 Cze 2010 Posty: 1443 Sk眃: Pu艂awy
|
Wys砤ny: Czw Cze 24, 2010 20:18 Temat postu: |
|
|
A tak wogole ma ktos moze jakies ciekawe opisy walki mlotem i toporem by mialo to rece i nogi plynne przejscia z cios贸w do cios贸w.
Lub jest w stanie stworzyc takowe? |
|
Powr髏 do g髍y |
|
|
|