Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Zdrowie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Erallion
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 01 Paz 2006
Posty: 68

PostWys³any: Nie Paz 22, 2006 18:34    Temat postu: Zdrowie Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko ja rozwiazujecie na swoich sesjach choroby np takie glupie przeziebienie czy czesto mowicie graczowi ze jest chory i jak to na niego wplywa ?? pomijam choroby grozniejsze czy opisane w podreczniku...i 2 pytanko jak zmeczenie wplywa u was na BG tzn czy odejmujecie cos ze statystyk ?? czesto zwracacie na to uwage (tzn poza z gory ustalonym planem jesli chcecie aby gracze byli zmeczeni )??
_________________
Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Argoth
Szabrownik
Szabrownik


Do³±czy³: 19 Paz 2006
Posty: 18
Sk±d: OÅ›wiÄ™cim

PostWys³any: Nie Paz 22, 2006 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako MG nie często wprowadzam jakies choroby. Jeśli już zaistnieje taka sytuacja to zazwyczaj składaja sie na nią czynniki wewnątrzscenariuszowe. Również podczas zimy kiedy organizm jest narazony na działanie trudnych warunków pogodowych i klimatycznych, zwiększam prawdopodobieństwo wystąpienia choroby. Zwykłe przeziębienie odznacza się niewielkimi skutkami. Ogólne złe samopoczucie, obnizenie sprawnosci fizycznej, a takze wzrost agresywności i apatii co owocuje trudnosciami w komunikacji. Jednakze są to stosunkowo niewielkie zmiany. Równiez we współczynnikach nie wprowadzam znaczących modyfikatorów (no chyba że choroba jest powazniejsza) max. -5 do testów procentowych.

Co do zmęczenia to owszem jest ono istotne. Zazwyczaj podczas długiej podróży sygnalizuje graczom stopień ich zmęczenia co owocuje podobnymi efektami do tych spisanych powyżej. Podobnie rzecz sie ma podczas walki. Zazwyczaj mniej więcej po 10 turze walki wprowadzam element zmęczenia, który stopniowo narasta. Owocuje to zmniejszonymi statystykami odpowiadajacymi za sprawnośc fizyczną.

Zdrowie i kondycja to bardzo ważne elementy w grze. Często mają wpływ na akcje. Dobrze że ten temat został poruszony. Ciekaw jestem innych rozwiązań i pomysłów.
_________________
Zrobię to szybko, cicho i bezboleśnie...

#sesja: Witamy na Dworze: Nat Krebs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Do³±czy³: 15 Lis 2005
Posty: 279
Sk±d: z daleka

PostWys³any: Pon Paz 23, 2006 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam jeszcze słówko do wypowiedzi przedmówcy. Polecam insekty roznoszące choroby. BG przecież tak bardzo lubią sypiać w lesie. Prawda? A kleszcze roznoszące wirusowe zapalenie mózgu to coś wspaniałego!

A do tego brudna woda, nieświeże jedzenie, szkorbut (ile można o samych suchych racjach???).

Życie jest ciężkie...
_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Erallion
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 01 Paz 2006
Posty: 68

PostWys³any: Pon Paz 23, 2006 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe Monstero widze ze lubisz utrudniac zycie graczom Smile Very Happy ...a moze cos prostszego chory gracz sie ukrywa , rzut na SW nie udalo sie i kichniecie Wink i juz wszysyc wiedza gdzie siedzi Twisted Evil lub moze kaszel jesli gracz chce wymierzyc i strzelic Very Happy a Ty mu mowisz ze kaszle tak ze nie moze sie skupic i porzadnie wycelowac Wink...ale z owadami niezly pomysl musze to zaserwowac Evil or Very Mad
_________________
Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Darnok
Odźwierny
Odźwierny


Do³±czy³: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWys³any: Nie Gru 03, 2006 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja to bym takie cos zrobil ze zmęczeniem że:

-Za każde 3 rundy walki wręcz -10 do wszystkich testów i -1 do obrażen*

-Za 2 tury Biegu postać w zbroi ciężkiej -10 do wszystkich rzutów

-Za 3 tury biegu w średniej zbroi -10

-Za 5 tur biegu w lekkiej zbroi bądź bez pancerza -10

*Pomysł na gorączkę bitewną: Postać ma 30% szansy na nieodczuwanie zmęczenia w walce wręcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Dragomir
Basztowy
Basztowy


Do³±czy³: 24 Lis 2006
Posty: 143

PostWys³any: Sro Gru 06, 2006 01:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ostatnie to trochu przesadzone myślę... Po minucie walki początkowa postać miałaby mniej niż połowę WW... jak chcesz, żeby Twoje walki trwały 2 godziny to pograj w Monastyra... Ja osobiście staram się skracać czas (rzeczywisty) walk w przygodach, zwłaszcza tych przypadkowych. taki system zmęczenia zniszczyłby całą przygodę. No chyba, że przygoda ma opierać się na wymianie wymachnięć (bo to już nie będą ciosy) z kilkoma goblinami. Jeśli tak to proszę bardzo! Ja bym ewentuanie sugerował test na wytrzymałość i dopiero ewentualne kary, ale nie aż tak ogromne!


A jeśli chodzi o choroby, to rzadko stosuję. Zdażało mi się, ale nie pamiętam potem o tym. Tak samo jak o potrzebach fizjologicznych:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Czacha41
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 30 Paz 2006
Posty: 60
Sk±d: GÅ‚ogówek

PostWys³any: Sro Gru 06, 2006 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

minuy po dłuższej walce są bardzo dobrym rozwiązaniem, weź sobie do ręki miecz np. 10kg i machaj nim przez 60 sekund - gwarantuję że poczujesz zmęczenie. Co do chorób - stosuje ję, i nie zapominam o nich (mam zeszyt gdzie zapisuję wszystkie ważniejsze rzeczy - poważne rany, choroby, itd.) a co do potrzeb fizjologicznych - na te to nie zwracam uwagi, jeśli chciałbyś to "wprowadzić" musiałbyś każdemu co jakiś czas o tym mówić, co byloby dość ciężkie do spamiętania. Nie ma sensu mówić np. podczas rozbicia obozu w lesie "odczuwasz silną potrzebe oddania moczu" gdyz gracze będą odrazu coś podejrzewać ("pójdę w krzaki a mi tam jakiś zombie wyskoczy Smile")
_________________
#Wiara, nadzieja, naiwność: Felix Człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Dragomir
Basztowy
Basztowy


Do³±czy³: 24 Lis 2006
Posty: 143

PostWys³any: Sro Gru 06, 2006 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm... No tak jeśli walczymy dużą bronią, to faktycznie można się zmęczyć. Chciałbym tylko zwrócić uwagę na to, że w walce nie macha się dużo broniąRazz Ale jak już wspominałem, nie lubię kiedy walka mi się przeciąga. Dlatego też nie stosuję zmęczenia w walce. Zabiera to trochę realizmu, ale pozwala na granie! Kiedyś w ciągu 3 godzin nawet wstępniaka do przygody nie zrobiliśmy, bo MG nie przewidział ile może nam zająć walka z kilkoma gobasami... Zaznaczem, że nie uwzględnialiśmy zmęczenia... Gdyby było inaczej, do dziś siedzielibyśmy rzucając kostkami Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Darnok
Odźwierny
Odźwierny


Do³±czy³: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWys³any: Czw Gru 07, 2006 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czacha:

Po primo: Ja może nie pomacham 10kg mieczem, ale przypakowany krasnoludek pomacha

Po secundo: Jak nie dajesz rady machać 10kg mieczem to machaj 3kg

Po tertio: Napisane jest Bieg

Po quarto: Chyba rzeczywiście przesadziłem z minutą Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Czacha41
Strażnik
Strażnik


Do³±czy³: 30 Paz 2006
Posty: 60
Sk±d: GÅ‚ogówek

PostWys³any: Czw Gru 07, 2006 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możliwe że przepakowany krasonolud pomacha takim mieczem - ja te minusy stosuję zależnie od krzepy ( i rasy)
_________________
#Wiara, nadzieja, naiwność: Felix Człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Do³±czy³: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Sk±d: ElblÄ…g

PostWys³any: Czw Gru 07, 2006 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ja to czytam to mnie krew zalewa. Razz

Pierwyj: Czacha, mylisz przEpak z przYpakiem. To duża różnica.

Tak poza tym, wy macie jakieś jazdy. Potrzeby fizjologiczne? Choroby? Zmęczenie? Lol?

Po co to komu? Po co przedłużać, przeciągać i cisnąć walki i kostkologię? Widać że gracie jeszcze za mało lat... Z ich biegiem zanika kostkologia i robi się więcej gadki. Bo to gadka rządzi, a MG rządzi gadką. Po co jakieś -5, 10, 15 od WW, po co jakieś cholerne spisy minusów od zmęczenia itp.? Lubicie tak grać? Masochizm. Osobiście mam dosyć już sytuacji gdzie jak ktoś dobrze skwitował tu na forum, że zwykła walka z głupimi goblinami trwa trzy godziny. Ja gram w RPG, a nie uczestniczę w korepetycjach z matematyki połączonych z masochizmem i oraniem sobie mózgu. Dziękuję.
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Orzad
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do³±czy³: 20 Wrz 2006
Posty: 37

PostWys³any: Pia Gru 08, 2006 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co jak co, ale co do potrzeb fizjologicznych to się nie zgodzę. Very Happy Nie mówcie że "bohaterowie" mają przysłowiowe "kurki w dupie" i nie muszą od czasu do czasu wydalić... Takie detale jak wydalanie, czy też choroby(przeziębienie itp.) "ubarwiają" grę i sprawiają, że bohaterowie to nie tylko maszyny do zabijania, ale także żywe istoty... Co za tym idzie pozwalają się bardziej wczuć w postać...
Oczywiście Mg nie powinien sobie zawracać głowy takimi sprawami, ale gracz, w moim mniemaniu powinien czasem pójść do wychodka w tym czy innym celu Laughing A co do odbicia w kostkologi to jak kto woli...

Ja osobiście też sądzę że gadka jest ważniejsza, ale czasem dobrze jest sobie trochę poturlać... Cool
_________________
Tylko jedno ugryzienie... http://world2.monstersgame.pl/?ac=vid&vid=35050239
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
alladyn777
Odźwierny
Odźwierny


Do³±czy³: 22 Maj 2006
Posty: 107
Sk±d: WWA

PostWys³any: Czw Sty 11, 2007 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szlachetne zdrowie,
Nikt siÄ™ nie dowie,
Jako smakujesz, aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
widzi na jawie
i sam to powie
że nic nad zdrowie.
Ani lepszego,
ani droższego,
Bo dobra mieni,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
i dar urody
miejsca wysokie
władze szerokie
Dobre sa, ale-
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły
i świat niemiły
Klejnocie drogi,
mój dom ubogi,
oddany Tobie,
ulubuj sobie.


Po co na sesjach sie rozdrabniać?Gra jest i tak dosyc mocno skostkowana:D
_________________
Gregor - Altdorf; Las

"Wojny można wygrywać krukiem - oto on, albo mieczem - oto on."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Dragomir
Basztowy
Basztowy


Do³±czy³: 24 Lis 2006
Posty: 143

PostWys³any: Sob Sty 13, 2007 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gregory:

Doskonale Ciebie rozumiem. Fakt ustalanie nowych zasad to pewien rodzaj masochizmu. Jednak gdybyś grał z moim kumplem - z reguły on mistrzuje - to byś zastanowił się nad swoimi słowami Very Happy. A to tylko i wyłącznie dlatego, że ma trochę spaczony pogląd na dark fantasy i na każdym kroku patrzy jakby nas tu za przeproszeniem udupić. Pozwalając mu prowadzić wyłącznie narracyjnie i zostawiając mu wybór kary za zmęczenie, skazałbyś swoją postać na męczarnie... Aha. I gram dość długo Razz Nie ważny jest staż, ważne z kim na co możesz sobie pozwolić Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Aidan
Basztowy
Basztowy


Do³±czy³: 01 Lis 2006
Posty: 124
Sk±d: Ze wszÄ…d

PostWys³any: Nie Sty 14, 2007 13:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popieram wypowiedz Gregorego Smile
Chociaż gram około 2 lat to już dawno moja ekipa zrezygnowała z kostek bo to dla nas zbyt drętwe!!!
Wszystko na KOSTKI = Masakra !
Lepiej opisowo to robić bo wtedy wszystko lepiej wychodzi.Kostkomi i owszem można od czasu do czasu ale nie na wszystko i do oporu!
Dziękuje i pozrdo dla all
_________________
,,Za chwałe Slaneesha Pana Przyjemności i Rozpusty''

,,wiele jest za mnÄ… i jeszcze sporo przede mnÄ…''
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Problemy, pytania, poszukiwania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group