Forum forum.drachenfels.pl
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo禼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo禼i   ZalogujZaloguj 
[Strona Glowna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Jawno艣膰 rzut贸w ko艣膰mi
Id do strony 1, 2  Nast阷ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Sesja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast阷ny temat  
Autor Wiadomo舵
kalleb
Przepatrywacz
Przepatrywacz


Do潮czy: 08 Maj 2006
Posty: 9

PostWys砤ny: Sro Maj 17, 2006 23:29    Temat postu: Jawno艣膰 rzut贸w ko艣膰mi Odpowiedz z cytatem

Chcia艂bym zapyta膰 czy graj膮c na sesji Wasz MG pokazuje wam statystyke przeciwnika z kt贸rym si臋 mierzycie i tym samym m贸wi ile dokladnie zadali艣cie obra偶e艅, ile zosta艂o mu Punkt贸w 偶ycia itd...

Jestem ciekaw...
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Vladimir
Przepatrywacz
Przepatrywacz


Do潮czy: 17 Maj 2006
Posty: 8

PostWys砤ny: Czw Maj 18, 2006 00:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj mistrz gry nie mowi takich rzeczy poprostu opowiada ciecie bylo glebokie, przedarlo sie przez skore szarpiac miesnie itd Smile
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Czw Maj 18, 2006 09:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zale偶y. Czasem to znacznie u艂atwia gr臋, gdy toczy si臋 walka, a czasem to mo偶e zniszczy膰 po prostu klimat sceny wi臋c to r贸偶nie bywa艂o z moim MG. To te偶 zale偶a艂o od sytuacji - jak np. robi艂 nam co艣 na z艂o艣膰, to nie wiedzieli艣my nigdy, ile wyrzuci艂, ale jak toczy艂y si臋 losy naszej dru偶yny w stylu by膰 albo nie by膰, to prawie zawsze by艂y jawne... Trzeba wyczucuia, co b臋dzie najlepsze!
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Do潮czy: 15 Lis 2005
Posty: 279
Sk眃: z daleka

PostWys砤ny: Czw Maj 18, 2006 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zazwyczaj prawie wszystko co tyczy si臋 statystyk jest niejawne. Co do rzut贸w to wszelkie testy nie-w-walce staram si臋 robi膰 po kryjomu, aby nie op贸藕nia膰 narracji... tak przynajmniej jest w teorii. Bo czasem w praktyce Gracze domagaj膮 si臋 rzut贸w jawnych, a ja akurat nie mam ochoty na bezcelowe dyskusje.

A walka? Gracze chc膮 test贸w jawnych to maj膮 jawne.
_________________
...
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Do潮czy: 04 Lut 2006
Posty: 327
Sk眃: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWys砤ny: Czw Maj 18, 2006 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czasami przygoda WYMAGA rzut贸w jawnych. Je艣li bohater jakim艣 cudem zostanie op臋tany przez demona to ukryty rzut ko艣膰mi mo偶e rozstrzygn膮膰 czy bohater obroni艂 si臋 czy te偶 uleg艂. Gdy gracz nie wie czy wygra艂 czy przegra艂 jest wi臋cej zabawy Very Happy

A statystyk nigdy graczom nie pokazuje. Chyba, 偶e sprzed 15 sesji Smile Nigdy te偶 nie m贸wie ile zadali wrogowi obra偶e艅, robie to opisowo.
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby cz艂owiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pa艂ac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wr贸g? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
legiondclxvi
Stra偶nik
Stra偶nik


Do潮czy: 26 Gru 2005
Posty: 56
Sk眃: Toru膹偶藵

PostWys砤ny: Pon Maj 22, 2006 14:22    Temat postu: Jawno艣膰 rzut贸w Odpowiedz z cytatem

Rzuty powinny by膰 zdecydowanie niejawne.

Pozwala to MG odpowiednio stopniowa膰 napi臋cie - np. gracz ledwo 偶ywy w walce z pot臋偶nym przeciwnikiem (mimo 偶e wg rzut贸w powinien wygrywa膰) zabija go desperackim ciosem (mimo 偶e wg rzut贸w powinien nie trafi膰).

Generalnie tajne rzuty s膮 po to 偶eby je olewa膰 Smile
Gracze zwykle nie protestuj膮, bo ja stosuj臋 oszustwa, kt贸re ostatecznie zwykle wychodz膮 na ich korzy艣膰Smile

No i nigdy nie pokazuj臋 Graczom statystyk wrog贸w. Przede wszystkim dlatego, 偶e cz臋sto modyfikuj臋 je w czasie walki, je艣li okazuje si臋 偶e przeciwnik jest za s艂aby/za silny.
_________________
Upon these seas
Wherein I drowned so many times
I scatter the ashes of destiny
Still my flames are in hunger
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
quidamcorvus
Basztowy
Basztowy


Do潮czy: 08 Maj 2006
Posty: 125
Sk眃: Katowice

PostWys砤ny: Sro Maj 24, 2006 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie do艣膰, 偶e rzuty powinni by膰 niejawne, to MG powienien kilka razy rzuci膰 kostkami bez powodu, tak by zaniepokoi膰 graczy Wink.
Podobnie, MG nie powinien pokazywa膰 statystyk BN, a nawet gracze nie powinni zna膰 statystyk bohater贸w swoich koleg贸w.
Dzi臋ki temu gra nabierze nieco realno艣ci i gracze b臋d膮 szanowa膰, lub nie, BG swoich koleg贸w za to kim s膮, a nie jakie cechy posiadaj膮.
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Darnok
Od藕wierny
Od藕wierny


Do潮czy: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWys砤ny: Nie Maj 28, 2006 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg. mnie sprawa wygl膮da nast臋puj膮co: Je偶eli BG chc膮 jawnych rzut贸w to powinni je mie膰. Niezapominajmy, 偶e gra w m艂otek to zabawa, a nie obowi膮zek
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWys砤ny: Nie Maj 28, 2006 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przede wszystkim zabawa! to jest prawda.
Podziel臋 si臋 jeszcze raz swoim do艣wiadczeniem. M贸j Mistrz nigdy nie m贸wi艂 nam ile dok艂adnie maj膮 danych statystyk przeciwnicy, kt贸rych spotykali艣my. Je偶eli kogo艣 to interesowa艂o, to dopiero po zako艅czeniu walki mo偶na by艂o si臋 o to zapyta膰 ("Jak to mo偶liwe 偶e on mnie zawsze trafia艂, a ja go nigdy?! Smile)
Nie jest dobrze od razu powiedzie膰 graczom - "spotykacie stado goblin贸w, ka偶dy z nich ma po tyle i tyle punkt贸w 偶ycia tyle ma WW, tyle ma US, i wszystkich styatystyk." To by zepsu艂o zabaw臋. Po prostu, niech gracze walcz膮 - to ju偶 z moich do艣wiadcze艅 jak Mistrza i obrazowo im przedstawia膰 jak wygl膮daj膮 rany zadawane ich przeciwnikom.
To w艂a艣nie odr贸偶nia D&D ow M艂otka, 偶e gdyw tym pierwszym bohaterowie spotykaj膮 banshee to od razu wiedz膮, 偶e trzeba zatyka膰 sobie uszy. Tu zawsze mo偶e spotka膰 ich co艣 niespotykanego normalnie a w razie zdziwionych min graczy mo偶na wszystko zrzuci膰 na spacze艅 i inne cuda Smile
Konkluduj膮c - gracze nie powinni wiedzie膰 ile statystyk maj膮 ich przeciwnicy i nie powinno si臋 mie膰 obowi膮zku ujawniania ich ghraczom.

Zupe艂nie inaczej przedstawia si臋 sprawa z rzutami na jakie艣 cechy - przyk艂adowo: Bohater podchodzi do dziewczyny i chce j膮 zaci膮gn膮膰 do 艣wintuszenia. Potrzebny jest test og艂ady. Je偶eli budujemy ca艂e opowiadanie o tym wydarzeniu to nagle powiedzenie do gracza: "rzu膰 na swoj膮 og艂ad臋" mo偶e tylko to zniszczy膰, lwepiej samemu (jako mistrz) rzuci膰 sobie potajemnie na jego og艂ad臋 i tylko powiedzie膰, czy panna opiera si臋 mu i go sp艂awia, czy wr臋cz sama zaci膮ga go "na siano".

Trzeba pewnego wyczucia - i na tym polega stawanie si臋 Mistrzem: na wyczuwaniu czego si臋 niepowinno robi膰, a co mo偶na zrobi膰.

Takie jest moje zdanie z kt贸ym si臋 zreszt膮 zgadzam! Smile[/img]
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, cz艂owiek, bard
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Mogrin
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Do潮czy: 14 Kwi 2006
Posty: 37
Sk眃: Inowroc艂aw

PostWys砤ny: Nie Maj 28, 2006 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taaa...tylko trzeba mie膰 jeszcze jaki艣 kij bo ci w艣cibscy BG kombinuja aby tylko zobaczy膰 ile na ko艣ciach wypad艂o. Nierozumiej膮 z臋 te krycie to dla dobra ich zabawy....ciemniaki Laughing
_________________
Nie ma nic lepszego od Gawitha mentolowego:)
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Do潮czy: 12 Lut 2005
Posty: 144
Sk眃: z dalekiej p贸艂nocy

PostWys砤ny: Sob Lip 29, 2006 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Je艣li chodzi o turlanie, to jako MG stosuj臋 mieszane podej艣cie. Wszystko, co jest zwi膮zane z bezpo艣rednim mierzeniem si臋 gracza z przeciwnikiem powinno by膰 testowane jawnie (prawie wszystko). Widok liczby na kostce pomaga graczom w wyobra偶eniu sobie ciosu. Jednak, wi臋kszo艣膰 test贸w w grze przeprowadzam sam i w tajemnicy. Siadam w ten spos贸b, by gracze nie widzieli wyniku i robi臋 tak jak zasugerowa艂 kto艣 powy偶ej. Cz臋sto rzucam bez powodu, by gracze nie wiedzieli, kiedy testuj臋 co艣 wa偶nego. Takie ukryte testowanie oczywi艣cie nak艂ada dodatkowe obowi膮zki na MG i zdecydowanie utrudnia mu gr臋. MG musi zna膰 lub mie膰 rozpisane gdzie艣 pod r臋k膮 ca艂e karty bohater贸w swoich graczy i do tego pami臋ta膰 o tym wszystkim w odpowiednich momentach. Nie mo偶na pyta膰 gracza w trakcie gry czy ma czu艂y s艂uch, bo natychmiast ten b臋dzie wiedzia艂, 偶e co艣 jest na rzeczy.

Zapraszam te偶 na forum Mechanika Gry. Poruszy艂em tam inny powa偶ny problem zwi膮zany z rzucaniem kostkami.
_________________
dekadencki golibroda
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Erallion
Stra偶nik
Stra偶nik


Do潮czy: 01 Paz 2006
Posty: 68

PostWys砤ny: Pon Paz 23, 2006 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzuty powinny byc niejawne , lepiej jest opisywac co sie stalo graczowi lub co sie zrobilo przeciwnikowi Very Happy buduje sie lepszy klimacik ( bo jak rzuca sie jawniej to gracz wie ile przeciwnik ma sily i sobie liczy ) a tak jak jest w blogiej nieswiadomosci Smile fajniej jest tylko trzeba to dobrze opisac Smile...choc zgadzam sie ze przedmowcami ze niektore rzuty wymagaj jawnosci Smile....a takze ze czasem dobrze jest jak gracze rzuca bez powodu Very Happy Twisted Evil niech sie boja Smile...czesto tez robie tak ze pare rzutow wykonuje przed sesja zeby pozniej nie musiec rzucac i dawac im do zrozumienia ze cos moze sie zdarzyc Evil or Very Mad
_________________
Nie nale偶y denerwowa膰 Mistrza Gry ;P
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Carnloch
Od藕wierny
Od藕wierny


Do潮czy: 18 Sty 2005
Posty: 102
Sk眃: Warszawa

PostWys砤ny: Wto Gru 12, 2006 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jak prowadz臋, to rzuty s膮 jawne ale statystyki przeciwnik贸w nie. Zwykle podaj臋 tylko opis zale偶ny od tego co wypa艂o na ko艣ciach. 2 na obra偶enia - "leko go drasn膮艂e艣 i najwyra藕niej wkurzy艂e艣". 8 na obra偶enia - "Mocno go zrani艂e艣, krwawi ale jeszcze si臋 trzyma". Nigdy nie wiadomo, czy wystarczy jeszcze jedno obra偶enie zeby zabi膰 czy mo偶e kilka cios贸w a poza tym zdarza mi sie czasem oszuka膰 i to w obie strony. Czasem ratuj臋 graczy bo uwa偶am, 偶e nie powinno si臋 gin膮膰 tylko przez rzuty ko艣ci a czasem przed艂u偶am walk臋 gdy idzie im za dobrze. Oczywi艣cie w tym drugim wypadku nie ma opcji, 偶e nagle wszyscy zgin膮 w czasie sztucznie przed艂u偶onej walki.
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Do潮czy: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Sk眃: Elbl膮g

PostWys砤ny: Nie Wrz 07, 2008 14:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bawi臋 si臋 w skryte rzuty ko艣膰mi poza sesjami przez internet (PBF czy chat). Zabiera to czas, zaprz膮ta umys艂y i sprawia 偶e niekt贸rzy gracze patrz膮 na MG jak na idiot臋.

Czasem korzystam z ukrywania statystyk przeciwnik贸w, lecz zwykle nawet wtedy zdradzam ile kto ma Si艂y lub WW/US.
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry P贸艂nocy
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email
Xsary
Markgraf
Markgraf


Do潮czy: 09 Sty 2005
Posty: 2039
Sk眃: Nowa S贸l

PostWys砤ny: Wto Wrz 09, 2008 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawno temu, kiedy mia艂em jeszcze sta艂膮 ekip臋 do m艂otka, rzuty wykonywa艂em dyskretnie, a staty mia艂em ukryte. Nutka tajemniczo艣ci nigdy nie zaszkodzi.

Chocia偶 by艂y wyj膮tki... Kiedy "losy 艣wiata" zale偶a艂y od w艂a艣nie tego jednego testu test by艂 wykonywany uroczy艣cie na 艣rodku sto艂u, a ko艣ci otacza艂 kr膮g g艂贸w z modlitw膮 na ustach (;
_________________
#Sesja Przyjaciel czy wr贸g? - Frank albo Fred
Powr髏 do g髍y
Zobacz profil autora Wy秎ij prywatn wiadomo舵 Wy秎ij email Odwied stron autora
Wy秝ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.drachenfels.pl Strona Glowna -> Sesja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast阷ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo縠sz pisa nowych temat體
Nie mo縠sz odpowiada w tematach
Nie mo縠sz zmienia swoich post體
Nie mo縠sz usuwa swoich post體
Nie mo縠sz g硂sowa w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group