Wys³any: Czw Maj 11, 2006 22:43 Temat postu: co myÅ›licie o magi i komponentach do czarów
ja mysle, że magia do warha jest ciut mało rozbudowana, ale za to daje spore możliwości, trzeba tylko umieć wykorzystać czar nie tylko jako działanie ofensywne. Bo nawet czar kula ognia moze mieć inne zastosowanie. trzeba tylko pomysleć a nie machać czary na lewo i prawo.
przed takim wykorzystaniem magii chronią komponenty do czrów i ograniczenie w PM.
No właśnie tak apropos drugiej ed gdzie czary są jakieś takie dndowskie, i nie ograniczone. A ten chaos to i tak mechanicznie graczom w niczym nie przeszkadza podczas czarowania. W pierwszej ed jest jednak troche mało czarów, nie chodzi mi tu oczywiście od ofensywne. Lecz tu na szczęście można łatwo i sprawnie dowymyślać
zgadzam sie w pełni, czary zawsze można dowymyślać
szczególnie dla przeciwników BG
a co do ed II. brak komponentu powinien podwyższać stopień trudności rzucenia czaru, a brak komponentu uniemozliwiać rzucenie czaru
Jedno co mi sie podoba w ed II odnośnie magii jest to, że komponenty są łatwiej dostępne i bardziej powszechne. Niektóre z nich można by zastapić dla podobnych czarów z ed I. Z drugiej jednak strony komponenty trudne do zdobycia np. żoładek trola zmuszają gracza prowadzącego czarodzieja do myslenia i zdobycie takiego komponentu jest samo w sobie pomysłem na przygodę. jak gracz zdobędzie juz taki komponent to znów musi kombinować i oszczedzać ten komponent, bo może akurat w innej sytuacji być mu bardziej potrzebny.
ps. Czy sądzicie, że magie należy podzielić i stworzyć z niej magie przeznaczona dla kapłanów, a może dodać jakieś zaklecia i stworzyć magie typowo kapłańską.
A i jeszcze jedno co do czarów, jaka jest dla was najpotezniejsza magia
bo dla mnie magiÄ… najlepszÄ… jest magia prosta.
Jeśli chodzi o magię we 1ed, to jest ona zaniedbana. Tak naprawdę, to w glównym podręczniku zasady są bardzo nie jasno opisane. Co prawda istnieją dwa dodatki do WFRP o magii, ale jeszcze ich nie czytałem i nic o nich powiedzieć nie mogę. Natomiast mechanika magii w 2ed jest sprytnie przemyślana. Mnie się podoba tylko mechanika magii w 2ed, bo niektóre czary można o dupę roztrzaść.
Swego czasu ja i kumple wymyśliliśmy mechanikę magii bazującą na 3ed D&D. Dawała radę . _________________ Aaaaaaaaa!!!
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach